۰

فوت روزانه ۵۰ نفر در کشور به دلیل تصادفات رانندگی/ مشارکت ۲۰ هزار جوان در طرح ملی ایمنی مسافران نوروزی

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه کاهش تصادفات در کشور نشان از همکاری بین بخشی دارد و موضوعی ارزشمند است، گفت: ولی متاسفانه هنوز روزانه بیش از ۵۰ نفر به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
فوت روزانه ۵۰ نفر در کشور به دلیل تصادفات رانندگی/ مشارکت ۲۰ هزار جوان در طرح ملی ایمنی مسافران نوروزی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، مسعود حبیبی در مراسم آغاز به کار کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» اظهارداشت: جوانان هلال احمر همزمان با آغاز سال جدید براساس اصل بشر دوستانه همراه با سایر دستاگها‌های مسئول از تمام ظرفیتهای خود جهت کاهش تصادفات استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار جوان داوطلب در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت دارند، افزود: این جوانان در هزار پست سایر و ثابت در مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها مستقر شده‌اند تا در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات مناسبی انجام دهند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه کاهش تصادفات نشان از همکاری بین بخشی دارد و موضوعی ارزشمند محسوب می‌شود ادامه داد: اما هنوز متأسفانه بیش از 50 نفر روزانه در کشور به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و 16 برابر این آمار مجروح بر جای گذاشته می‌شود همچنین روزانه 100 معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود.
حبیبی بیان داشت: براساس گزارشی که پلیس اعلام کرده در نوروز سال پیش 1080 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که 40 درصد آن در اثر واژگونی خودرو بوجود آمده لذا امروز ما دور هم جمع شده‌ایم تا با راه‌اندازی کمپین ملی «نه به تصادفات جاده» شاهد کاهش تصادفات باشیم. شعار ما در این کمپین «بیگدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» است.
وی با تاکید بر اینکه سبقت و سرعت غیر مجاز و خواب‌آلودگی از عوامل موثر در بروز تصادفات است، خاطرنشان کرد: جوانان هلال احمر بی‌ادعا و داوطلبانه در هزار پایگاه مستقر شده تا بتوانند به مردم با زبانی شیرین بگویند «بیگدار به جاده نزنید و ظریف برانید».
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به نقش فرهنگی هنرمندان و ورزشکاران همچنین خبرنگاران در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: امیدواریم به زودی جشن بدون کشته برای عید نوروز داشته باشیم.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 429003
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *