۰

هزینه چهار میلیاردی بیماران سوختگی برای دولت

رئیس بخش آی.سی.یو بیمارستان امام رضا (ع) گفت: یک بیمار با سوختگی 50 درصد برای بازگشت به زندگی قبلی خویش، دست کم سه تا چهار میلیارد ریال هزینه برای دولت به همراه دارد.
هزینه چهار میلیاردی بیماران سوختگی برای دولت
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از نبض‌شهر، علیرضا صداقت رئیس بخش آی.سی.یو بیمارستان امام رضا (ع) عصر روز گذشته شنبه 22 اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت نزدیک شدن به روز چهارشنبه آخر سال و با هدف کاهش حوادث در این روز برگزار شد، بیان داشت: یکی از بزرگترین معضلات بیماران سوختگی پس از درمان، هنگام برگشت به جامعه از نظر روحی و روانی و عملکردی است که هزینه زیادی دربردارد و جزو هزینه های سوختگی محسوب می شود.
 
وی تصریح کرد: عدم بازگشت بیمار به جامعه یک مرگ اجتماعی است و یک بیمار با سوختگی 50 درصد برای بازگشت به زندگی قبلی خویش، دست کم سه تا چهار میلیارد ریال هزینه برای دولت به همراه دارد.
 
رئیس بخش آی.سی.یو با اشاره به اینکه برخی از سوختگی‌ها باعث از کارافتادگی فرد می گردد خاطرنشان کرد: به طور معمول در صورتی که اتفاق بدتری نظیر عفونت رخ ندهد، یک بیمار با سوختگی 40 درصد به طور متوسط بین 40 تا 60 روز در بیمارستان اقامت دارد.
 
صداقت در خصوص امکانات بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به این مرکز آموزشی و پژوهشی که سالانه سه رزیدنت فوق تخصصی مراقبت‌های ویژه در آن پرورش می‌یابند، یادآور شد: در سه سال گذشته یک تیم پزشکی متشکل از متخصصین جراحی پلاستیک، فوق تخصص آی.سی.یو، جراحان عمومی، متخصص بیهوشی، متخصص عفونی، متخصص اطفال و متخصص داخلی ویژه درمان سوختگی در این بیمارستان تشکیل شده است.
 
رئیس بخش آی.سی.یو بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به افزایش تخت های مراقبت های ویژه در مشهد در آینده نزدیک گفت: براساس استاندارد کشوری باید 10 درصد تخت های یک بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه اختصاص داده شود که اکنون برای رسیدن به این استاندارد نزدیک به چهار هزار تخت در کشور کمبود داریم.

به گفته وی در بیمارستان امام رضا (ع) حدود هزار تخت و در بیمارستان قائم (عج) حدود 900 تخت وجود دارد که 120 تخت در بیمارستان امام رضا (ع) و 90 تخت در بیمارستان قائم (عج) مربوط به بخش مراقبت های ویژه است.
 
وی در خصوص مراجعات سالانه به این بخش بیشترین مراجعات سوختگی زنان را خانگی و بیشترین مراجعات سوختگی مردان را در محل کار و به دلیل احتراق های اتفاقی دانست و ادامه داد: شایع ترین عامل سوختگی برای کودکان زیر 14 سال مایعات داغ و 60 درصد سوختگی کودکان رها کردن آنان به تنهایی در آشپزخانه است که باید بزرگترها با توجه به این خطرات دقت بیشتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 429162
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *