۰

کتاب مراقبت از خون و آموزش‌های بالینی رونمایی شد/خطا در تزریق خون ممکن است منجر به مرگ شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون همزمان با مراسم رونمایی از کتاب مراقبت از خون و آموزش‌های بالینی گفت: خطاها در حین تزریق خون در کشور منجر به مرگ و میر می‌شود.
کتاب مراقبت از خون و آموزش‌های بالینی رونمایی شد/خطا در تزریق خون ممکن است منجر به مرگ شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی اکبر پور فتح‌الله در مراسم رونمایی از کتاب مراقبت از خون و آموزش‌های بالینی اظهارداشت: از 6-5 سال گذشته تاکنون تهیه و رونمایی از کتاب مراقبت خون و آموزش‌های بالینی در حال انجام بوده و در حال حاضر سیستم منسجمی برای ثبت عوارض و واکنش پس از تزریق خون وجود ندارد. این موضوع در سیستم هموبیژیلانس یا مراقبت از خون قابلیت ثبت شدن دارد.
وی با بیان اینکه خطاهای حین تزریق خون در ایران عمدتاً منجر به مرگ و میر می‌شود، افزود: مدیریت خطا هر ساله ثبت عوارض در هموبیژیلانس منجر به آموزش لازم، تغییر نگرش و پیشگیری از بروز اتفاق مجدد می‌شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه کتاب مراقبت از خون و آموزش‌های بالینی که امروز رونمایی شد دارای یک بخش خصوصی در مورد انتقال خون است، گفت: این بخش حقوقی کتاب برگرفته از قوانین کشور انگلیس است و در بخش دوم آموزشی برای همکاران بالینی پیش‌بینی شده است.
پور فتح‌الله ادامه داد: از این پس تلاش می‌کنیم هرسال عوارض به دست آمده از هموبیژیلانس یا مراقبت از خون را ثبت و منتشر کنیم.
وی گفت: در صدد هستیم در کنار این آمار منتشر شده آموزش همکاران بالینی نیز مورد توجه قرار گیرد که این مسئله برای ارتقای سلامت انتقال خون ضروری است. همچنین کتابی که امروز رونمایی می‌شود اتفاقی بزرگ در زمینه مدیریت خطا به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 429247
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *