۰

توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهداء خون را به خود اختصاص دادند.
توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، بشیر حاجی‌بیگی در رابطه با میزان اهدای خون در نوروز امسال، اظهار داشت: از یک تا 13 فروردین ماه سال جدید 51 هزار و 716 واحد خون توسط مردم اهداء شده که 8 هزار و 652 واحد آن مربوط به شهروندان تهرانی بوده است.
وی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و مازندران پس از تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم اهدای خون در نوروز قرار داشتند، افزود: در این مدت، میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال پیش 7.4 درصد رشد داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور، ادامه داد: بیشترین رشد اهدای خون در ایام نوروز در استان‌های اردبیل، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است، همچنین از میزان کل اهداء خون 96.5 درصد توسط آقایان و 3.5 درصد توسط بانوان اهداء شده است.
حاجی‌بیگی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 88 هزار و 723 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 429996
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *