۰

ادبیات مناسب مهندسی فرهنگی تعریف نشده است

چهره ماندگار فلسفه ایران گفت: امروز نیاز به توفیقات بیشتری در عرصه مهندسی فرهنگی دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور داریم، نواقص باید ریشه‌یابی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی صحیح صورت بگیرد.
ادبیات مناسب مهندسی فرهنگی تعریف نشده است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، سید یحیی یثربی، چهره ماندگار فلسفه ایران درباره اهمیت توجه به مهندسی فرهنگی در جامعه و نظم بخشیدن به امور فرهنگی اظهار داشت:‌ متأسفانه ادبیات مناسب این حوزه از پایه تا نقشه راه به خوبی تعریف نشده است.
وی در ادامه افزود: مهندسی فرهنگی همان تعیین اهدافی است که برای برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته می‌شود، بحث مهندسی فرهنگی از ابتدای انقلاب در کشور مطرح شد و اولویت پیدا کرد و بسیاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی از این مبحث بهره مند شدند اما باز نیاز به کار جدی داریم.
یثربی با اشاره به اینکه مهندسی فرهنگی دو بعد انتزاعی و عملی دارد، اظهار داشت: برای مهندسی هر چیزی باید پایه ریزی صحیح و سپس تعیین اهداف داشته باشیم بنابراین بخش انتزاعی همین برنامه ریزی آرمان‌ها و اولویت‌ها و بخش عملیاتی نیز که مشخص است با استفاده از داشته‌ها به منصه ظهور رساندن است.
وی در ادامه افزود: سازمان‌هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و ... در این عرصه باید فعال‌تر از قبل ظاهر شوند ما نیاز به توفیقات بیشتری در این حوزه داریم تا کمبودها ریشه یابی و برای رفع آنها برنامه ریزی صحیح صورت بگیرد.
این استاد پیشکسوت فلسفه دانشگاه با تأکید بر اهمیت توجه به مباحث اسلامی در جامعه گفت: گزینش در این عرصه مهم است باید بتوانیم فاصله‌های طبقاتی را از بین ببریم تا ارزش‌های اسلامی پررنگ باشند بنابراین از اصول انقلاب نباید فاصله بگیریم و در نهایت این مهندسی فرهنگی است که می‌تواند به ما در سامان بخشیدن به این عرصه‌های فرهنگی بسیار کمک کند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 429487
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *