۰

سمینار «سبک زندگی سالم از منظر قرآن»

سمینار یک روزه «سبک زندگی سالم از منظر قرآن» به همت رایزنی فرهنگی ایران، با همکاری مؤسسه پژوهشی و مطالعات اسلامی تایلند، برگزار شد.
سمینار «سبک زندگی سالم از منظر قرآن»
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، سمینار یک روزه «سبک زندگی سالم از منظر قرآن» به همت رایزنی فرهنگی ایران، با همکاری مؤسسه پژوهشی و مطالعات اسلامی تایلند، با حضور جمع کثیری از علما، نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی جامعه مسلمانان تایلند در محل سالن کنفرانس هتل میراث بانکوک، برگزار شد.
محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی کشورمان به عنوان نخستین سخنران سمینار، به معضل خشونت و وجود قرائت‌های ناصحیح از اسلام در جهان امروز پرداخت.
وی گفت: امروزه متأسفانه بسیاری از گروه‌های افراطی و تکفیری با ارایه چهره‌ای خشن از اسلام با قرائت‌های تحریفی و ناصحیح، چنین وانمود می‌کنند که اسلام دین خشونت و مرگ و جنگ است و تلاش همه‌جانبه‌ای برای ترویج این قرائت ناصحیح در تمام دنیا انجام داده و  می‌دهند.
وی ادامه داد: اسلام دین سلم و صلح و مهربانی و حیات طیبه است و این وظیفه تمامی اندیشمندان و نخبگان جوامع مسلمانان است تا بتوانند در جوامع خود چهره‌ای زیبا و دلپذیر و صلح‌طلب از اسلام برای افراد غیرمسلمان جامعه خود و یا برای جوامع غیرمسلمان به نمایش بگذارند.
زینلی در ادامه سخنان خود افزود: تنها منبع قابل اطمینان و مورد وفاق همه مسلمانان برای استخراج معیارها و استانداردهای سبک زندگی سالم و ارایه چهره‌ای زیبا و صلح‌آمیز از اسلام، همین قرآن است که تمامی خطوط کلی و محورهای اساسی برای تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز در تمامی سطوح اجتماعی برای ساختن زندگی و اجتماعی سالم مبتنی بر سبک زندگی سالم اسلامی در آن موجود است.
وی افزود: اگر چه سبک زندگی اسلامی در برخی موارد به صورت موردی دارای استانداردها و معیارهای شناخته شده در سطح بین‌المللی شده است؛ مثل مسأله حجاب اسلامی یا موضوع غذای حلال که در واقع دو مصداق بارز از مجموعه سبک زندگی سالم اسلامی هستند؛ اما این کافی نیست و باید کارهای بسیار    گسترده‌تری در این زمینه انجام گیرد.
در بخش بعدی سمینار محمدی، سفیر کشورمان در تایلند، در سخنرانی خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اخلاق نیکو و حسنه را یکی از بهترین راه‌های ممکن برای ارایه چهره نیکو از اسلام نام برد و این مورد را یکی از راهکارهای اصلی موفق پیامبر اکرم (ص) برای ترویج دین اسلام در سرتاسر جهان  دانست.
وی گفت: امروزه ما به عنوان پیروان پیامبر رحمت (ص) موظف هستیم تا هر چه بیشتر اخلاق خود را آراسته به زیورهای اخلاقی ایشان كرده و با همین سلاح به مبازره افرادی برویم که سعی در تخریب چهره اسلام و نشان دادن آن به عنوان دین جنگ و خشونت دارند.
محمدی همچنین افزود: همه راهکارهای نائل شدن به چنین اخلاق و خلق عظیم در قرآن کریم موجود است. باید از روابط فردی افراد گرفته تا روابط خانوادگی، ارتباط با همسر، ارتباط با همسایگان، حقوق تجارت و ... همگی در قرآن موجودند.
در ادامه برگزاری این سمینار و در بخش سخنرانی شخصیت‌های مذهبی  تایلندی، عمران معلولیم، شیخ محمد شریف کستومبون، حجت‌الاسلام شیخ جعفر کریمی و شیخ صالح پومسیک، به ارایه نظریات خود پرداختند و در بخش پایانی سمینار هم میزگردی با موضوع «توسعه معنویت اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآن» با حضور شیخ حسین بن سالم، شیخ مجاهد کیتارای و با مدیریت کارون کویای، برگزار و به پرسش‌های شرکت کنندگان نیز پاسخ داده شد.
انتهای پیام/ مهر
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 429676
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *