۰

بیش از 18 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در بازدید از محورهای استان سمنان گفت: در حال حاضر بیش از 18 میلیون خودرو در سطح کشور تردد می کنند.
بیش از 18 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از مرآت، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در بازدید از اکیپ های نوروزی دستگاه های اجرایی استان سمنان در محل پاسگاه پلیس راه محور سمنان – دامغان بااشاره به آمار تصادفات جاده ای گفت: باوجود اینکه طی سالهای اخیر تعداد خودروها در کشور افزایش یافته است اما شاهد کاهش آمار کشته های جاده ای نسبت به سالهای گذشته هستیم.
مومنی ادامه داد: در اواخر سال 1384 حدود 7 میلیون خودرو در کشور وجود داشت و تعداد کشته های جاده ای در همان سال بیش از 28 هزار نفر بود.
وی با بیان اینکه بیش از 18 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند افزود: کشته های سالیانه تصادفات جاده ای در حال حاضر حدود 16 هزار نفر می باشد که با وجود کاهش محسوس این آمار طی سالهای اخیر، هنوز نیاز به اقدامات جدی تر در این حوزه احساس می شود.
جانشین فرمانده ناجا درخصوص رویکردهای اصلی نیروی انتظامی در ایام نوروز نیز گفت: حضور پیشگیرانه و برخورد با تخلفات حادثه ساز، کنترل و تحت نظر داشتن مجرمین و برخورد مناسب با مردم، محورهای اصلی اقدامات نوروزی نیروی انتظامی را تشکیل می دهد.
محورهای استان سمنان بیشترین سهم واژگونی خودروها را در کشور دارند
مومنی با اشاره به اینکه محور تهران- سمنان- مشهد یکی از پرتردد ترین مسیرهای کشور طی روزهای گذشته بوده است اظهار کرد: بیشترین علت حادثه در این محور خستگی و خواب آلودگی رانندگان به دلیل یکنواخت بودن مسیر است که مردم باید به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته، 40 درصد حوادث جاده ای در کشور واژگونی وسایل نقلیه بوده است گفت: طی سالهای اخیر بالاترین نرخ واژگونی خودروها در کشور در محورهای استان سمنان و به ویژه در محور میامی به سبزوار رخ داده است.
در 24 ساعت گذشته سرعت متوسط خودروها افزایش یافته است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر مدیریت سرعت وسایل نقلیه در محورهای کشور گفت: در 24 ساعت گذشته سرعت خودروها در کشور به طور متوسط 2 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
مومنی با اشاره به نقش نیروهای پلیس راه در کنترل سرعت حرکت خودروها تصریح کرد: برای پیشگیری از حوادث جاده ای، حضور ملموس و محسوس نیروهای انتظامی و امدادی در جاده ها بسیار موثر و با اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: به هر اندازه که سرعت خودروها کمتر باشد شدت حادثه نیز کمتر خواهد بود لذا تجهیزات کنترل سرعت در محورهای این استان باید افزایش یابد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 429721
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *