۰

ضیایی: غیرسیاسی و داوطلبانه بودن فعالیت‌های هلال احمر عامل اشتیاق مردم برای همکاری با هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه بازدیدهای نوروزی خود از پایگاه‌های امداد نوروزی و اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروز، امروز از مابقی پایگاه‌های استان گلستان بازدید کرده و عازم استان خراسان شمالی شد.
ضیایی: غیرسیاسی و داوطلبانه بودن فعالیت‌های هلال احمر عامل اشتیاق مردم برای همکاری با هلال احمر
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید امیرمحسن ضیائی در ادامه بازدید پست‌ها و پایگاه‌های نوروزی و ارزیابی از میزان آمادگی و نحوه ارائه خدمات جمعیت هلال‌‌احمر به هموطنان از پایگاه‌های امداد جاده‌ای غرق، دوراهی کلاله، و تنگ‌راه( یادمان محمدحسین احمدی) و پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شهید حاج قربانعلی دنکوب، عزت‌الله کیخواه و مینو دشت بازدید کرده و در جریان نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان قرار گرفتند.
وی در این بازدیدها ضمن ابراز خرسندی از این که در کنار همکاران خود در استان‌های مختلف به‌خصوص امدادگران و داوطلبان سخت‌کوش بوده است، عنوان کرد: بسیار مایه مباهات است که امدادگران، داوطلبان  و جوانان هلال‌احمر در این بازدیدها هیچ تقاضایی برای خود از جمله استخدام و اعلام کمبودها و نیازهای خود نداشته و با جان و دل و به‌جد و سخاوتمندانه به‌دنبال توسعه فعالیت‌های داوطلبانه خود بودند.
غیرسیاسی و داوطلبانه بودن فعالیت‌های هلال احمر عامل اشتیاق مردم برای همکاری با هلال احمر
در این سفر رئیس جمعیت هلال احمر از پست طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شهرستان بندرگز، پایگاه امداد و نجات بین شهری(جاده ای) النگ شهرستان کردکوی و پست طرح ملی امداد و نجات و ایمین و سلامت مسافران نوروزی شهرستان گرگان بازدید و با امدادگران، جوانان و داوطلب مستقر در پایگاه ها و پست ها به گفت و گو نشست.
بنابراین گزارش در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر با حسن صادقلو؛ استاندار گلستان دیدار و درباره ضرورت افزایش تعاملات گفت و گو کرد.
در این دیدار ضیائی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان امدادی خدمات رسان به مردم  در خط مقدم امدادرسانی به مردم قرار دارد افزود: بسیاری از جمعیت های ملی نسبت به دولت و حکومت خود نقش کمکی دارند اما نقش جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نقش کلیدی و اصلی محسوب می‌شود.
وی  امداد و نجات را جزو وظایف رسمی محوله بر  هلال احمر ایران دانست و افزود: این وظیفه خطیر و کلیدی با ظرفیت و پتانسیل مردمی و بهره مندی از نیروی داوطلبی انجام می شود که اگر قرار بود همین فعالیت با ساختار سازمانی انجام شود به بیش از ١٠٠ هزار نیرو و حداقل ٧ هزار میلیارد بودجه احتیاج بود.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بسیار از استانداران به خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر اعتماد کامل دارند افزود: ظرفیت عظیم در حوزه جوانان و داوطلبان در جمعیت هلال احمر وجود دارد که می‌تواند در پاسخگویی به آسیب‌های اجتماعی موثر باشد اما باید از این توان استفاده کرد.
ضیائی کاهش آلام بشری، کمک به سلامت جامعه، گسترش فرهنگ صلح و نوع دوستی در جهان را از جمله شعارهای جمعیت های ملی برشمرد و افزود: بسیاری از مردم جمعیت هلال احمر را با کار امدادگری می‌شناسند در صورتی که امداد و نجات فقط جزئی از وظایف هلال احمر است و بیشتر وظایف این جمعیت در حوزه‌های اجتماعی و جوانان است.
وی با اشاره به طرح سلامت یار و نیابت سازمان داوطلبان و کمپین نه به اعتیاد سازمان جوانان افزود: غیرسیاسی، داوطلبانه و بین الملی بودن هلال احمر عاملی است که بسیاری از مردم اشتیاق به همکاری با این نهاد بشردوستانه داشته باشند و این مسئله، پتانسیل خوبی برای افزایش ظرفیت های اجتماعی است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 429760
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *