۰

ضعف اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم کربلا در ایران

برگزیده جشنواره فیلم رضوی که سه اثر در جشنواره فیلم کوتاه کربلا دارد، گفت: اطلاع‌رسانی جشنواره «نهج» در ایران ضعیف بوده و لازم است برای دوره سوم تمهیدات بیشتر و بهتری از سوی برگزارکنندگان در نظر گرفته شود.
ضعف اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم کربلا در ایران
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، سعید نجاتی کارگردان جوان کشورمان که در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» در کربلا حضور دارد، گفت: اولین دوره است که در این جشنواره حضور دارم. من چهار فیلم ارسال کرده بودم که سه اثرم انتخاب شد. البته آن اثری را که انتخاب نشد بیشتر از بقیه دوست دارم!
وی درباره دلیل انتخاب نشدن اثر خود اظهار داشت: داستان «صراحی» درباره یک طلبه جوان است که بسته‌ای را به رسم امانت را نگهداری می‌کند در حالی که نمی‌داند آن امانت، ماده نجسی است و بدین ترتیب اتفاقات بعدی رخ می‌دهد. شاید هیأت انتخاب به دلیل سوژه خاص فیلم و چالش احتمالی از پذیرش آن امتناع کرده باشند. در حالی که برای ساخت این فیلم از مراجع تقلید استفتاء گرفته بودم.
نجاتی درباره سه اثر پذیرفته شده خود در جشنواره نهج اظهار داشت: دو اثر 100 ثانیه‌‌ای به نام‌های «از خرید شما متشکریم» و «همیشه تو اول سلام می‌کنی» و یک کار هفته دقیقه‌ای به نام «بی بی» را در جشنواره دارم. فیلم اول درباره یک مادر فقیر است که به خاطر دخترش مجبور از دزدی از فروشگاه زنجیره‌ای می‌شود غافل از اینکه دوربین‌‌های مداربسته این موضوع را دیده‌اند و نگهبان فروشگاه او را دستگیر می‌‌کند. تنها خواسته او اکنون این است که خانواده‌اش از این موضوع خبردار نشوند و آبرویش حفظ شود.
این کارگردان جوان سینما درباره اثر «بی بی» نیز توضیح داد: این فیلم داستان بچه‌‌هایی است که تصمیم می‌گیرند مادربزرگ یکی از دوستان خود را با چرخ‌دستی به کربلا ببرند، و البته ملزومات سفر مانند پاسپورت را ندارند.
وی درباره شیوه اطلاع‌رسانی جشنواره اظهار داشت: من در آخرین روز و به صورت اتفاقی متوجه چنین جشنواره‌‌ای شدم،‌ به نظر می‌رسد تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن لااقل در ایران کافی نیست. حتی با آقای فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز که صحبت می‌کردم از وجود چنین جشنواره‌ای بی‌خبر بودند. مطمئناً اگر اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد ـ با توجه به اینکه این جشنواره هزینه سفر و اقامت را نیز می‌پردازد ـ به جای شرکت 45 فیلم ایرانی، حداقل 200 فیلم ایرانی به این جشنواره ارسال می‌شد.
بر اساس این گزارش، فیلم کوتاه «بی‌بی» در مدت زمان هفت روز در منطقه اروند با بازی کودکان آبادانی تصویربرداری شده و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن سینمای جوان ایران دفتر آبادان،‌تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته‌‌اند. این فیلم جایزه بهترین تصویربرداری را در جشنواره مِهر محرم کسب کرده است.
به گزارش فارس، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» با 42 فیلم از 22 کشور در کربلای معلی در حال برگزاری است. نمایندگان ایران نیز با 11 اثر در این جشنواره حضور دارند. اختتامیه دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهج،‌ روز سه‌شنبه ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار می‌شود. این جشنواره به همت شبکه تلویزیونی کربلا و تحت اشراف عتبه مقدس حسینی(ع) برگزار می‌شود. حسنین الهانی دبیر جشنواره و رئیس آن سیدحیدر جلوخان است.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 430113
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *