۰

ساخت مستندی از زندگی جوان‌ترین شهید مبارزه با تکفیری‌ها

«عباس مکی العبودی» کارگردان عراقی، مستندی از زندگی «مثنی»‌ جوانترین شهید حشد شعبی در مبارزه با تکفیری‌ها ساخته است.
ساخت مستندی از زندگی جوان‌ترین شهید مبارزه با تکفیری‌ها
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، «عباس مکی العبودی» کارگردان عراقی که با فیلم «مثنّی» در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» حضور یافت،‌ درباره اثر خود گفت: این مستند 15 دقیقه‌‌‌ای روایتگر زندگی شهید «مثنی قاسم الکلابی»‌ جوانترین شهید حشد شعبی (بسیج مردمی عراق) از منطقه نعمانیه است.
وی که این فیلم را اخیراً به اتمام رسانده است، ادامه داد: مثنی 15 سالش تازه تمام شده بود که در شهر بجی (در شمال تکریت) در راه مبارزه با تکفیری‌ها به شهادت رسید.
العبودی که مدیر تئاتر شهر کوت است و در دبیرستان نیز نمایش تدریس می‌کند،‌ اظهار داشت: مثنی از شاگردانم در دبیرستان بود و من دوست داشتم کاری برای او کرده باشم.

 
این کارگردان سینمای کوتاه درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: من کارشناس ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه بغداد هستم. بیشتر در زمینه نمایش فعالیت دارم اما بعد از سقوط صدام که سینمای عراق از اشراف رژیم بعث خارج شد، علاقه و این توان و قدرت را در خودم دیدم که وارد سینما بشوم. همچنین در زمینه فیلمبرداری و تدوین نیز دارای پیشینه هستم.
وی افزود: غیر از مثنی که جایزه بهترین کارگردان عرب را در جشنواره مصر نصیبم کرد، چهار کار دیگر ساخته‌ام که فیلم «اشک‌های دجله» نیز در جشنواره مصر جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.
العبودی درباره جشنواره نهج و مقایسه آن با دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه در کشورهای عربی گفت: در این جشنواره نظم و سازماندهی خاصی را دیدم و اطلاع‌رسانی و تبلیغات آن در سطح عراق بسیار مطلوب بود. همچنین انتخاب مدینةالزائرین کربلا برای این جشنواره،‌ گزینه خوبی بود. بی‌طرفی در انتخاب فیلم‌ها و چینش هیأت داوران جشنواره نیز از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شود.
این کارگردان عراقی در پایان ضمن ابراز علاقه به سینمای ایران و روابط صمیمانه دو کشور همسایه، اظهار امیدواری کرد بتواند زبان فارسی را فرا گیرد و بیشتر با سینمای ایران آشنا شود.
به گزارش فارس، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» پس از پنج روز برگزاری با معرفی نفرات برگزیده به کار خود خاتمه داد. این جشنواره به همت شبکه تلویزیونی کربلا و تحت اشراف عتبه مقدس حسینی(ع) برگزار شد.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 430221
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *