۰

دولت با وجود تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی در حمایت از تولید ملی نداشته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این نکته که دولت نتوانست در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کارنامه‌ای قابل قبولی ارایه کند، گفت: دولت با وجود تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی در بحث اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولید ملی نداشته است.
دولت با وجود تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی در حمایت از تولید ملی نداشته است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل  کار ایرانی، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.
این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد.
در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.
برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه ای به این موضوع نگاه کرده اند. در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده‌اند. ایشان در دیدار با دانشجویان فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.»

اول فروردین سال 1395 رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی سخنان مهمی درباره مسائل سیاسی، سیاست خارجی و اقتصادی کشور مطرح کردند؛ سخنانی که حرف ها و حدیث ها در مورد اقتصاد کشور را پایان بخشید.
سخنان رهبری چراغ روشنی برای دولت بود تا با استفاده از این سخنان راه عمل و اجرای اقتصاد مقاومتی از پیش مشخص تر شود هر چند دولت تدبیر در سه سال گذشته عملکرد مثبتی در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است.
جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار کار ایرانی با اشاره به عنوان سال 95 «اقتصاد مقاومتی اقدان و عمل، اظهار کرد: دولت باید طبق نقشه راهی که مقام معظم رهبری تبیین کرده است گام بردارد .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این نکته که دولت نتوانست در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کارنامه ای قابل قبول ارایه کند،  گفت: دولت با وجود تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی در بحث اجرای  سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولید ملی نداشته است.
قادری افزود: مقام معظم رهبری دغدغه اجرای این سیاست از سوی دولت را دارد و اقدام و عمل سیاست اقتصاد مقاومتی را هم به شکل جدی تری تاکید کرده اند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 430256
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *