۰

ژن احساس تکلیف در پسا انتخاب!

درواقع گاهی اوقات با به منصب رسیدن به‌عنوان عضو شورا، نماینده شهر و یا یکی از پست‌های مدیریتی، ژن تکلیف پذیری از خواب بیدار می‌شود و فرد ناگهان احساس می‌کند که او نیز توان اداره یک شهر و یا حتی یک استان را دارد و در این سال‌ها در حق شهروندان اجحاف شده است!
ژن احساس تکلیف در پسا انتخاب!
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، امروزه دانشمندان به مدد تکنولوژی و فن‌آوری‌های نوین در حال کشف انواع و اقسام ژن‌های مربوط به رفتارهای اجتماعی هستند. از ژن ایمنی بدن و کنترل خشم و عصبانیت گرفته تا ژن چاقی، لاغری، خوشبختی، طلاق و ... البته عمو سیفی ما (سرایدار مفخم مدرسه) هم در این سال‌ها بیکار ننشسته و بدون فن‌آوری و تجهیزات پیشرفته به کشفیات عظیمی نائل‌آمده است که یکی از آن‌ها کشف «ژن احساس تکلیف» می‌باشد. وی معتقد است یکی از واژه‌هایی که در سال‌های اخیر از حالت محض درآمده و کاربردی شده، واژه «احساس تکلیف» است. این واژه درگذشته کل کاربردش به عباراتی نظیر تکلیف مدرسه، تکلیف ما را روشن کن، تکلیف چیه، سن تکلیف و بلاتکلیفی ختم می‌شد.
اما امروزه دیگر تکلیف یک واژه نیست بلکه یک رویکرد نهانی است که با تحریک ژن مخصوص آن، وارد فاز اجرایی می‌شود. ادای این تکلیف سن و سال و جا و مکآن‌هم نمی‌شناسد و هر وقت فرد احساس تکلیف کند و پای عشق به خدمت به میان آمد دیگر هیچ‌چیز و هیچ‌کس جلودارش نیستند و باید به وظیفه انسانی و اجتماعی‌اش عمل کند!
در تعریف «احساس تکلیف» نیز بین علما اختلاف‌نظر وجود دارد. عده‌ای آن را «اثر بصری یک علت نامرئی که در سطح واقعیت عمیق‌تر از ظاهر عمل می‌کند»، می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را «یک عارضه جانبی از یک تمایل طبیعی افراد به سمت عشق خدمتگزاری به همنوع» عنوان می‌کنند.
احساس تکلیف در افراد مختلف در شرایط خاصی بروز می‌کند که یکی از آن‌ها، ورود به دوران پسا انتخاب است. درواقع گاهی اوقات با به منصب رسیدن یا انتخاب یکی از اعضای فامیل، دوست خانوادگی، پسر همسایه، باجناق و ... به‌عنوان عضو شورا، نماینده شهر و یا یکی از پست‌های مدیریتی، ژن تکلیف پذیری از خواب بیدار می‌شود و فرد ناگهان احساس می‌کند که او نیز توان اداره یک شهر و یا حتی یک استان را دارد و در این سال‌ها در حق شهروندان اجحاف شده است! در مواقعی نیز طی مدارج علمی باعث تحریک ژن احساس تکلیف در فرد می‌شود آن‌هم بعد از 17 ترم که از دانشگاه ... موفق به اخذ دانشنامه لیسانس می‌شود!
در خصوص وجود ژن احساس تکلیف در همه افراد نیز فرضیه‌های زیادی وجود دارد و عده‌ای آن را ذاتی و برخی آن را اکتسابی می‌پندارند.
علی‌ای‌حال چیزی که مهم است این است که این پدیده یا فرآیند، زمینه به منصه ظهور رسیدن استعداد بسیاری از افراد را فراهم می‌کند و با جنبش‌پذیری آن، زمینه خدمت‌رسانی آن‌ها و مستفیض شدن سایرین از علم، توانایی، هنر و مدیریت آن‌ها فراهم می‌شود! لهذا اگر در دوران پسا انتخاب افرادی را مشاهده فرمودید که کت‌وشلوار نو ابتیاع نموده‌اند و در معیت نماینده جدید، در برخی جلسات خاص حضور به هم می‌رسانند، تعجب نکنید؛ ژن احساس تکلیف این دوستان تحریک شده است و درصدد خدمتگزاری به همنوعان بعد از 7 خرداد هستند!
فقط همین... .
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 430693
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *