۰

پوشش جدید بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای گروه سنی ۶ تا ۱۸ ساله‌ها/ فعال‌سازی ۸ هزار و ۵۰۰ یونیت دندانپزشکی تا پایان سال

وزیر بهداشت گفت: پوشش بیمه تکمیلی جدیدی برای گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال در حوزه دندان‌پزشکی تا یک ماه آینده برقرار خواهد شد.
پوشش جدید بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای گروه سنی ۶ تا ۱۸ ساله‌ها/ فعال‌سازی ۸ هزار و ۵۰۰ یونیت دندانپزشکی تا پایان سال
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت روز دندانپزشک در هتل المپیک گفت: توجه به وضعیت بهداشت دهان و دندان مردم باید به عنوان یکی از کارهای محوری مورد توجه قرار گیرد چرا که پرداخت از جیب مردم در این حوزه 23 تا 24 درصد است.
وی ادامه داد: فقیرترین مردم یعنی دهک‌های یک تا 4 پولی برای دریافت خدمات دندانپزشکی ندارند بنابراین باید کاری انجام شود تا به رضایتمندی مردم کمک شود.
وی با تاکید بر ادامه کارهای بهداشتی و پیشگیری گفت: طبق گزارش‌های انجام شده گروه سنی 6 تا 18 سال کمترین هزینه دندانپزشکی را دارند بنابراین به دنبال ایجاد پوشش بیمه تکمیلی برای این گروه سنی هستیم که امیدواریم تا یک ماه آینده عملیاتی شود. در این برنامه بخشی از هزینه را بیمه، بخشی را مردم و بخشی را ما به عنوان وزارت بهداشت از طرح تحول سلامت اختصاص می‌دهیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی باید 2 تا 3 شیفت کار کنند، از طرفی مدت زمان طرح دانشجویان دندانپزشکی نیز باید مانند پزشکی کاهش پیدا کند.
هاشمی گفت: خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی با دولتی کاملاً متفاوت بوده و براساس تقاضا و درآمد مردم متغیر است بنابراین باید تلاش شود نرخ ارائه خدمت 50 درصد خدمات ارائه شده در جامعه باشد.
وی تصریح کرد: 4 هزار یونیت دندانپزشکی در مراکز بهداشتی وجود دارد که خیلی از آنها غیرفعال است در حالیکه باید در اختیار دندانپزشکان قرار گیرد تا از آنها در شیفت عصر هم استفاده شود.
وی از فعال‌سازی 8500 یونیت دندانپزشکی تا پایان سال خبر داد و گفت: از این تعداد 2000 یونیت از کلینیک ویژه، 2500 یونیت از سوی معاونت درمان است که در مجموع تا پایان سال 8 هزار و 500 یونیت فعال خواهند شد این در حالی است که مجموع یونیت‌های بخش خصوصی 35 هزار عدد است.
وی بر مدیریت یکپارچه تاکید کرد و گفت: رؤسای دانشگاه‌ها باید به سهمیه‌های بومی توجه کنند که در غیر این صورت اگر به وظیفه خود عمل نکنند بالاترین رانت انجام شده است افرادی هستند که از سهمیه بومی استفاده می‌کنند ولی در آزمون قبول نمی‌شوند بنابراین باید محل خدمت آنها به درستی مشخص شود.
وزیر بهداشت خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران گفت: متأسفانه تابلوی کار ما دانشگاه‌های تهران است و این خوب نیست چرا که این دانشگاه‌ها با محدودیت فضا و مجوز فعالیت می‌کنند که امیدواریم امسال کار را جدی‌تر بگیرند و برای پوشش بهتر خدمات دندانپزشکی در حاشیه شهرها از موبایل کلینیک‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 430838
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *