۰

واردات بی‌رویه واکسن مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می باشد

برای اینکه فضا برای تولید و فروش واکسن‌های طیور موسسه رازی باز شود درمرحله اول باید از واردات بی‌رویه این واکسن‌ها جلوگیری کرد و در مرحله دوم بودجه کافی برای تولید واکسن‌های جدید دراختیار موسسه رازی قرار داد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از شبکه خبر دانشجویان البرز ( اسنا )، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست خبری  با بیان اینکه این موسسه بزرگترین موسسه کشور در زمینه پیشگیری از بیماری ها می باشد، اظهار داشت: این موسسه نقش اساسی در پیشگیری بیماری های انسان، دام و طیور کشور دارد که در حال حاضر بخش مهمی از واکسنهای مورد نیاز کشور را تولید می کند.

کهرام با اشاره به اینکه به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی این موسسه توان تولید برخی از واکسن ها را ندارد، بیان داشت: در برخی از زمینه های تولید واکسن مانند واکسن های طیور به علت واردات واکسن هایی که کیفیت آنها از تولیدات داخلی هم کم تر می باشد، تنها 30 درصد از ظرفیت داخلی استفاده می شود در حالی که این موسسه با ظرفیت هایی که دارا می باشد می تواند این رقم را به 70درصد برساند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: برای این که فضا برای تولید و فروش واکسن‌های طیور موسسه رازی باز شود درمرحله اول باید از واردات بی‌رویه این واکسن‌ها جلوگیری کرد و در مرحله دوم بودجه کافی برای تولید واکسن‌های جدید دراختیار موسسه رازی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه از 9 واکسن اجباری مورد مصرف کودکان هفت واکسن از تولیدات موسسه رازی می باشد، خاطر نشان کرد: این هفت واکسن شامل جمله اریون ، فلج اطفال، سرخک، سرخچه و ...  می باشد و این واکسن ها بیش از 20 سال است است که تولید می شود و از نظر کیفیت در سطح بالایی هستند که میتوان به جرئت گفت کشور های منطقه این تولیدات را ندارند و ما هیچ گونه وابستگی به کشور های دیگر برای پیشگیری این بیماری ها در کشور نداریم .

کهرام با بیان این مطلب که 90 درصد از نیاز های کشور در بخش تولیدات واکسن توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تامین می شود، تاکید کرد: تمام واکسن های دامی در این موسسه تولید می شود. و با توجه به بیماری تب برفکی که ایجاد شده است مشخص شده که در سالهای اخیر موسسه سرم سازی نقش مهمی را در این عرصه داشته است.

رئیس تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این موسسه نقش مهمی را در امنیت و پیشگیری از بیماری ها ایفا میکند که ارتباط مستقیمی با اقتصاد مقاومتی دارد، بیان داشت: موسسه سرم سازی رازی در سال پیش، بیش از 90درز تولید کرده است که این واکسن ها کاملا تولیدات داخلی بوده است.

وی اظهار داشت: بدون شک انتقال دانش تولید واکسن به بخش خصوصی باعث افزایش تولید واکسن‌های تولیدی در کشور می‌شود و امکان صادرات این واکسن‌ها و تجاری‌سازی آنها را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 431124
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *