۰

امام جمعه بیشکک: بیماری رحمتی است که باعث بیداری انسان می‌شود

امام جماعت مسجد شهر بیشکک در نماز جمعه این هفته گفت: بیماری رحمتی از جانب خداوند است که انسان را از غفلت و تکبر دور کرده و باعث بیداری می‌شود چراکه انسان با وجود درد و رنج بیماری به بیچارگی و ضعف خود پی می‌برد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، امام جماعت مسجد بیشکک در جمع نمازگزاران این شهر گفت: عمر سرمایه‌ای گرانبهایی است که با گذر زمان از دست می رود و هر انسان باید از این فرصت که خداوند در اختیار وی قرار داده به نحو احسنت استفاده کند.
وی ادامه داد: ترک گناه و انجام دادن کارهای نیک از بهترین اعمال برای هر انسان می باشد که بایستی در برنامه زندگی خود قرار دهد.
امام جماعت افزود: گاهی اوقات انسان در زندگی دچار مریضی و سختی می‌شود که آن را باید از الطاف خدا دانست.
وی با اشاره به ضرب‌المثل «زمان مصیبت بسیار طولانی است و زمان خوشی بسیار کوتاه است» گفت: بیماری عمر را طولانی و بابرکت می‌کند که انسان در این موقع شکر خداوند را به جا آورد.
این مقام دینی قرقیزستان ادامه داد: عبادت دو قسم دارد، اول: عبادت عملی است که شامل نماز، و غیره است و قسم دوم آن از بین رفتن گناهان به خاطر دردها و مصیبت‌ها است.
وی در ادامه گفت: اگر بیماری نبود سلامت و تندرستی موجب غفلت می‌شد و دنیا از چیزی که هست زیباتر جلوه می‌کرد.
امام جمعه شهر بیشکک در پایان افزود: بیماری رحمتی از جانب خداوند است که انسان را از غفلت و تکبر دور کرده و باعث بیداری می‌شود چراکه انسان با وجود درد و رنج بیماری به بیچارگی و ضعف خود پی می‌برد.















انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 431132
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *