۰

اظهارات ثروتی درباره پشت پرده اجرایی نشدن فاز دوم پتروشیمی خراسان

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی علت اصلی عدم اجرای پروژه پلی پرو پیلن در راستای طرح توسعه شرکت پتروشیمی خراسان را مخالفت صندوق های بازنشستگی فرهنگیان و نیروهای مسلح که از سهامداران این شرکت هستند برای امر سرمایه گذاری در این پروژه عنوان کرد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اترک نیوز، موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: قبل از اجرای اصل 44 در کشور، دولت وقت، 95 درصد از سهام شرکت پتروشیمی خراسان را بابت مطالبات به شرکت شستای تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی فرهنگیان و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح واگذار کرد.
ثروتی در ادامه به اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان و عملیاتی شدن پروژه پلی پرو پیلن نیز اشاره کرد و گفت: طی 12 سال اخیر با تلاش های بسیار زیاد مسئولان و نمایندگان استان برای اجرای این پروژه سرانجام توانستیم موافقت ها برای دریافت آب، خوراک گاز، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی، بانک های تجارت و ملی را اخذ کنیم و رئیس جمهور نیز سال گذشته کلنگ اجرای پروژه پلی پرو پیلن را بر زمین زد.   وی با تصریح بر این مطلب که سهامداران شرکت پتروشیمی خراسان برای سرمایه گذاری در زمینه اجرای پروژه یاد شده باید مجمع عمومی تشکیل دهند، اعلام کرد: متاسفانه صندوق های بازنشستگی فرهنگیان و نیروهای مسلح که از سهامداران شرکت پتروشیمی خراسان هستند با اجرای پروژه پلی پرو پیلن مخالفت می کنند.   ثروتی با تاکید بر این نکته که اجرای این پروژه دارای توجیه اقتصادی و اشتغال زا است، عنوان کرد: این دو سهامدار علت مخالفت خود را نیاز مالی صندوق های خود اعلام می کنند و نمی خواهند در این پروژه سرمایه گذاری کنند.   وی گفت: طی گفت و گو با سهامداران این شرکت به آنان گفته ام که این شرکت هر ساله حدود 300 میلیارد تومان درآمدزایی دارد حال شما از سود شرکت برای اجرای این پروژه سرمایه گذاری کنید.   وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مهلت تعیین تکلیف اجرای یا عدم اجرای این پروژه گذشته است، حال درصورتیکه این پروژه هر چه زودتر تعیین تکلیف نشود، پیش بینی می کنم که اجرای این پروژه در نقطه ای دیگر از کشور عملیاتی شود.   این نماینده مجلس با اعلام اینکه کلنگ رئیس جمهور بر روی هوا مانده است، این موضوع را مطرح کرد: چرا می بایست مطالبات این سهامداران یاد شده از محل سهام شرکت پتروشیمی خراسان واگذار می شد و حال چرا دولت برای مطالبات این سهامداران از کارخانجات دیگر مایه نمی گذارد.   وی اذعان کرد: مردم این استان از وجود این مجتمع صنعتی هیچ عایدی خاصی را ندیده است.   وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مکاتبه اخیری که با رئیس جمهور داشته ام، خواستار ورود وی برای تعیین تکلیف اجرای این پروژه شده ام.   ثروتی گفت: در این نامه اعلام کرده ام که چرا سهام این دو سهامدار مخالف اجرای این پروژه را به مردم واگذار نمی کنید.   وی یادآور شد: در این نامه عنوان کرده ام که دولت مطالبات این دو سهامدار را از سهام دیگر کارخانجات جبران کند.   وی همچنین افزود: در حال رایزنی با متولیان این دو صندوق یاد شده نیز هستم تا هر چه زودتر اجرای این پروژه تعیین تکلیف شود.   نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در خاتمه در پاسخ به این سوال که آنچه تاکنون درباره عدم اجرای این پروژه رسانه ای شده بود، علت را موضوع تحریم و جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرده بودند، حال آیا اجرای این پروژه لنگ جذب سرمایه گذار خارجی است، یا خیر؟ اعلام کرد: گفت و گو ها با سرمایه گذار خارجی انجام شده است، در عین حال، صندوق توسعه ملی ارز موجود را برای اعطا به این پروژه دارد.   وی گفت: دغدغه اجرای این پروژه جذب سرمایه گذار خارجی نیست بلکه مشکل اصلی مخالفت دو سهام دار یاد شده، است.   ثروتی خواستار شد: دولت کلنگ این پروژه را بر زمین زده است حال باید بیایید این ماجرا را حل کند.   انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 431246
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *