۰

تعطیلی مرکز فرهنگی عراق در ایران به دلیل بحران مالی و موقتی است

مدیر مرکز فرهنگی عراق در ایران گفت: عراق هم‌اکنون به دلیل کاهش قیمت نفت و جنگ با تروریست‌های داعش با بحران مالی روبروست. لذا وزارت فرهنگ عراق مجبور شد تا این مرکز را فعلا به طور موقت تا رفع بحران مالی تعطیل کند.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، روز گذشته در گزارشی از تعطیلی مرکز فرهنگی عراق در ایران با عنوان «المرکز الثقافی العراقی» خبر دادیم. «حیدر رحیم حبیب» (حیدر رحیمی) مشاور وقت روابط خارجی در اداره روابط فرهنگی سفارت عراق که مأمور پیگیری افتتاح این مرکز بود، دلایل تعطیلی آن را عملکرد نامناسب مدیر مرکز (مظفر الربیعی) و بحران کمبود بودجه در عراق دانست.
پس از انتشار این گزارش، الربیعی توضیحاتی به خبرگزاری فارس ارسال کرد.

 
وی در این توضیحات آورده است: واقعیت این است که عراق هم اکنون به دلیل کاهش قیمت نفت و جنگ با تروریست‌های داعش با بحران مالی روبروست. این موارد به لحاظ مالی بر دولت عراق فشار وارد می‌آورد، لذا وزارت فرهنگ عراق دیگر توانایی پرداخت هزینه‌های پنج مرکز فرهنگی خود در واشنگتن، لندن، استکهلم، بیروت و تهران را نداشت.
لذا این وزارت مجبور شد تا این مراکز را فعلا به طور موقت تا رفع بحران مالی تعطیل کند.
مدیر مرکز فرهنگی تعطیل‌شده عراق در ایران نوشته است: مرکز فرهنگی عراق در تهران طی مدت کوتاه فعالیت خود توانست دستاوردهای فرهنگی بزرگ به دست بیاورد. این دستاوردها ناشی از ارتباط این مرکز با مؤسسات فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران و حضور در محافل فرهنگی این کشور حاصل شد. به ویژه پس از مراسم افتتاحیه این مرکز که با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران و وزیر فرهنگ عراق در کنار تعدادی از سفرای کشورهای عربی و اروپایی مقیم در ایران برگزار شد.
الربیعی درباره برخی اظهارات مبنی بر کم‌تجربگی و عملکرد نامناسب خود در این مرکز معتقد است: درباره شخصیت مدیر مرکز فرهنگی عراق در تهران (اینجانب) نمی‌توانم سخنی درباره خودم بگویم ولی در این باره می‌توانید از سفارت عراق و شخص سفیر یا معاون ایشان خانم انتصار الداودی یا سرکنسول عراق در ایران یا هر کدام از کارمندان سفارت بپرسید که درباره روابط نیک و دوستانه اینجانب با آنها سخن خواهند گفت
به ویژه پیرامون روابط حسنه‌ای که بنده طی این مدت کوتاه میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها به وجود آوردم. همچنین جو مناسبی که به واسطه مرکز فرهنگی عراق در ایران ایجاد نمود تا حلقه وصل فرهنگی و معرفتی باشد میان دو کشور برادر و دوست.
وی همچنین حکم «حیدر رحیمی» را که قبل از راه‌اندازی مرکز صادر شده، به بعد از افتتاح مرکز مرتبط کرده و مدعی است: درباره آقای حیدر رحیمی باید بگویم که وی تنها یک کارمند عراقی مقیم ایران بود که در مرکز استخدام شد. به نظرم ایشان به دلایل شخصی، سخنانی درباره مدیر مرکز گفته و اطلاعاتی داده است که اساساً صحت ندارد.
الربیعی در پایان خاطرنشان کرده است: آرزو می کنم که این بحران مالی ایجاد شده برای وزارت فرهنگ عراق به زودی پایان یابد و مراکز فرهنگی عراق به ویژه مرکز فرهنگی عراق در تهران دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند تا فعالیت خود را جهت ارتباط فرهنگی دو ملت عراق و ایران دوباره ادامه دهیم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 431304
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *