۰

برپایی نمایشگاه آثار و هنر ایرانی در تاشکند ازبکستان+تصاویر

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاهی از آثار منتخب هنر ایرانی در تاشکند ازبکستان به نمایش درآمد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، دانشگاه بین‌المللی «وست مینستر» تاشکند ازبکستان از امروز میزبان نمایشگاهی از آثار منتخب هنر ایرانی خواهد بود.
در این نمایشگاه فرهنگی کشورهای دیگری همچون، چین، جمهوری آذربایجان، مصر، اندونزی، مالزی، بنگلادش، هند، پاکستان، فرانسه، انگلستان و ازبکستان شرکت دارند.
هدف از برگزاری این این نمایشگاه فرهنگی، تقویت علاقمندی نسل جوان به بخش فرهنگ، هنر و ورزش، همچنین بالا بردن آگاهی دانشجویان وشرکت‌کنندگان از میراث فرهنگی وهنری کشورهای مختلف جهان است.
در همین حال، سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از نمایشگاه در جمع شرکت کنندگان گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی جلوه‌هایی از هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران وهمچنین آثار نقاشی مینیاتور استاد «فرشچیان» وعکس‌های از پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.
«محمد باقر کریمیان» افزود: فصل بهار در ازبکستان فصل نمایشگاه‌ها است. ما اکنون و بطور همزمان 2 نمایشگاه برپا کردیم، یک نمایشگاه در موزه فرهنگستان هنر ملی ازبکستان و دیگری که شما اینجا می‌بینید در دانشگاه «ویست مینستر» است.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار فرهنگی و تمدنی، آثارنقاشی استاد «فرشچیان»، انواع صنایع دستی میناکاری، خاتم کاری، مینیاتور و سرامیک‌های مدرن‌ را به نمایش گذاشتیم.











انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 431785
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *