۰

تریبون داران استانداردهای دین را به جامعه ارائه کنند/حجاب سلیقه ای نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که تریبون دارند باید آسیب شناسی کرده و استانداردها را به جامعه ارائه کنند.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از موج رسا, حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امروز در یادواره شهیدرضا سلیمانی، شهید شاخص دانش آموزی کشور و 36 هزار شهید دانش آموز کشور اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق پیدا کردم در شهر ولایتمداران و سلحشوران زنجان در جمع و محفل نورانی تکریم از 36 هزار شهید دانش آموزی و شهید شاخص کشور، رضا سلیمانی ابهری حضور یافته ام.
وی با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع)  و شهید مرتضی مطهری ادامه داد: مبعث پیامبر گرامی اسلام را نیز پیشاپیش تبریک عرض می کنم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش شهید مطهری همواره آسیب شناسی و شناخت دقیق آسیب ها و تبیین خطوط اصلی اسلام بوده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت هر کالا و صنعتی محاسباتی لازم است که اگر آن کالا بر اساس محاسبات ساخته شود، مطابق با استانداردها شده و قابل استفاده می شود، افزود: امروز دایره استاندارد در صنایع، مواد غذایی و بسیاری از مواردی که با زندگی بشر سرو کار دارد وسیع شده است.
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه در برابر کالاهای استاندارد کالاهای بدلی وجود دارد که از اصول لازم برای ساخت کالا استفاده نشده است، تصریح کرد: اگر چه کالای بدلی شباهت بسیاری با کالای اصلی دارد اما استانداردهای لازم را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: غرب با فرهنگ لیبرال دموکراسی انسان قلابی و شرق نیز با فرهنگ مارکسیم و کمونیسیم و انسان قالبی ساخته است.
 
*متاسفانه بیشترین بدل برای دین ساخته شده است
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بیشترین بدل برای دین ساخته شده است، افزود: دنیای شرق ماده را جای خدا و دنیای غرب انسان را جای خداوند متعال قرار داد و عقل را به جای شریعت و وجدان را به جای اخلاق قرار داد و بشریت را به انحراف کشید.
حجت الاسلام سعیدی گفت: مطهری شخصیتی بود که استانداردهای دینی، رهبری، مکتب اصیل و ادیان بدلی را به بشر معرفی کرد.
وی با اشاره به استانداردهای اصلی دین و شریعت گفت: خداوند متعال دو گوهر ارزشمند با همه استانداردها به بشریت ارائه کرده اند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصمت و وحی را به عنوان استانداردهای رهبری در عصر نبوت و عمت و علم غیب را در عصر امام و اجتهاد و عقلانیت برای عصر غیبت مطرح کرد و گفت: برای عظمت و کرامت انسان خداوند متعال رهبری را با این استانداردها برای انسان ها فرستاده است.
 حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه استانداردهای رهبری در عصر نبوت با رای مردم قابل تغییر نیست، افزود: در دوره غیبت استانداردهای رهبری اجتهاد و عدالت است که با رای مردم نیز قابل تغییر نیست و با نظر فلان مسئول و نظریه پرداز نمی تواند تغییر کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انسانی را که خداوند برای رهبری انتخاب کرده است اگر انسان دنبال تکامل است باید به آن معتقد باشد و از او پیروی کند.
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه در بحث شریعت و مقررات مسئله از این هم مشکل تر است و خداوند استانداردی به نام شریعت تعریف کرده است که دائمی بوده و کسی حق دستبرد در آن را ندارد، خاطرنشان کرد: نمی توان مسائل دینی را بالا و پایین کرد و اگر سلیقه مسئولی این باشد که به مقوله حجاب بی توجهی شود، نباید پذیرفت.
وی گفت: در استانداردهای دینی، شریعت ابدی مطرح است و این موضوع که "کرامت مردم بر دین مقدم است" از سوی برخی افراد و مسئولان مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست، افرادی که کرامت خود را حفظ نمی کنند و هنجار شکنی می کنند نباید کرامت دیگران را فدای آنها نمود.
 
*مطهری استانداردهای دینی را به جامعه ارائه کرد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به استانداردها تاکید کرد و گفت: مطهری طبیب فوق تخصصی بود که استانداردهای دینی را بیان کرد و بدلیات را نیز به مردم نشان داد و نقش وی و همفکرانش در این عرصه قابل توجه است.
آیت الله سعیدی با اشاره به اندیشه هایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان بروز و ظهور کرده است، یادآور شد: رجال انقلابی باید زمان را شناخته و درست موضع گرفته و جرات بیان داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی ها نمی دانند در این کشور چه می گذرد و برخی ها می دانند و حرفی نمی زنند، گفت: باید متغییرها را در نظر گرفته و گفتمان دینی را مورد توجه قرار داده و در جامعه ساری و جاری کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) توانست زحمت،تلاش و جهاد پرچمداران دینی را یکجا پیاده کرده و استانداردهای دینی را حاکم کند.
حجت الاسلام سعیدی جامعیت دین را یکی از استانداردها عنوان کرد و گفت: وقتی سخنگوی حزبی که مدعی حاکمیت است می گوید ما مسلمان دموکرات لیبرال هستیم، نقض جامعیت است.
وی گفت: کسانی که تریبون دارند باید آسیب شناسی کرده و استانداردها را به جامعه ارائه کنند.
 
*باید جوانان نسبت به ویروس های اعتقادی حساس باشند
آیت الله سعیدی بیان داشت: اگر نسبت به ویروس های خطرناک حساس هستیم باید جامعه و جوانان نیز نسبت به ویروس های اعتقادی حساس باشند.
آیت الله سعیدی با تقدیر از عزاداری مردم زنجان در هشتم و یازدهم محرم، گفت: استان زنجان در برگزاری عزاداری بی پیرایه الگو محسوب می شود.
 
*دفاع از مرزهای عقیدتی مهمترین وظیفه امروز ما است
سردار "جهانبخش کرمی" فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در این یادواره اظهار داشت: حضور دانش آموزان در این یادواره برای قدردانی از شهدا و ادامه راه آنان پیام دارد.
وی با بیان اینکه با یقین، بصیرت، علم، روحیه انقلابی و عاشورایی از اسلام، انقلاب و کشور دفاع کردند، افزود: امروز وظیفه ما است از همه مرزها به ویژه مرزهای عقیدتی دفاع کرده و راه شهدا را ادامه دهیم.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد.
در این برنامه پیام سردار جعفری،فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به یادواره شهید رضا سلیمانی و 36 هزار شهید کشور در این مراسم قرائت شد.
گفتنی است: در پایان این مراسم کتاب "بی قرار وصل" خاطرات اخلاقی و عرفانی شهید رضا سلیمانی ابهری به قلم عبدالمجید اکبری با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان، جمعی از مسئولان و آیت الله سعیدی رونمایی شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 431995
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *