۰

«معارف و عقاید» آیت‌الله سبحانی در نمایشگاه کتاب

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از ارائه کتب «معارف و عقاید 1 و 2» با همکاری آیت‌الله سبحانی در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام رضا برنجکار، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب، گفت: کتاب «معارف و عقاید 1 و 2» با همکاری آیت‌الله محمدتقی سبحانی از مراجع عظام تقلید برای کتب درسی حوزه‌های علمیه نوشته شده است.
وی در ادامه افزود: این اثر اواخر سال گذشته از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران منتشر شد.
حجت‌الاسلام برنجکار با تأکید بر اینکه این اثر اکنون اصلاحاتی نیز داشته است که اعمال شده، اظهار داشت: بنابراین این اثر اصلاح شده سال 95 منتشر می‌شود و به صورت آزمایشی فعلاً ارائه شده است.
حجت‌الاسلام برنجکار اظهار داشت: معارف دین،‌ معارفی عقلانی هستند و عقل، بسیاری از این معارف را درک کرده است. عقل فقط بخشی از معارف دینی را درک نمی‌کند که تحت غیب باشد و اموری تعبدی نامیده شود.
وی همچنین اظهار داشت: در این اثر تلاش شده آموزه‌هایی از مباحث معارفی و عقایدی را به دانشجویان ارائه دهد انسان اگر با عقل، خدا و پیامبر را اثبات کند، عقل حکم می‌کند که سخنان تعبدی خدا و پیامبر درست است البته باید همه اینها را واقعی دانست و به آنها معتقد بود.
حجت‌الاسلام برنجکار همچنین گفت: عقاید یکی از مهمترین علوم اسلامی است چرا که هر دین و آیینی از جمله اسلام مباحث اساسی‌ آن را در بر دارد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 432353
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *