۰

مشکلی با وزیر ارشاد در عزل و نصب رایزنان فرهنگی نداریم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتخاب رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اختیاراتی ازجمله عزل و نصب رایزن‌ها را به او داده است اما تاکنون هیچ‌گاه مشکلی بین ما وجود نداشته است.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره یکی از مهم‌ترین جملات اساسنامه جدید سازمان فرهنگ که طی مفاد بند شش ماده 11، بیان شده توضیح داد: براساس این بند، نصب و عزل معاونان و مدیران سازمان و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور «با هماهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» صورت خواهد گرفت.
وی درباره این ماده توضیح داد: قطعاً جناب آقای دکتر جنتی نظراتش برای ما لازم الاتباع است اما ایشان با منصوب کردن رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اختیاراتی به ریاست سازمان داده‌اند.
ابراهیمی‌ترکمان در ادامه یادآور شد: تاکنون هیچگاه بین سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی وجود نداشته و ما هم در این چند سال از پشتیبانی‌های بسیار دقیق و جدی جناب وزیر بهره‌مند بودیم.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه هر نظری که وزیر فرهنگ داشته‌ باشند ما قطعاً در سازمان اعمال خواهیم کرد و این شامل عزل و نصب رایزن‌ها هم خواهد بود، توضیح داد: با این حال روال انتخاب رایزن‌ها  و مدیران اینگونه است که حکمشان را رییس سازمان صادر می‌کند و قطعا هم هر فردی که این حکم را صادر می‌کند با معاونان و رؤسای خود که شخص جناب وزیر هم باشد، مشورت می‌کند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 432560
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *