۰

دوری از قرآن علت اصلی افراطی‎گری و تفرقه بین مسلمانان است/ عده‎ای آمریکا و اسرائیل را ولی خود می‎دانند

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری یکی از دلایل اصلی افراطی‎گری و تفرقه بین مسلمانان را در دور شدن از روح قرآن برشمرد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‎الاسلام مجتبی همدانی عصر امروز در نخستین کنفرانس بین‎المللی علوم دینی و مبارزه با افراط‌گرایی که در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به روح قرآن در بین مسلمانان مورد غفلت واقع شده است ممکن است خیلی زیبا قرآن قرائت کنیم یا ختم قرآن انجام دهیم ولی از روح آن فاصله گرفته‎ایم.
وی با تاکید بر اینکه فطرت انسان نباید آغشته به نفسانیات و دنیاخواهی شود، تصریح کرد: اگر انسان خود را به طور کامل در اختیار قرآن قرار دهد نباید ذهنیات خود را به این کتاب الهی نسبت دهد کسی که تفسیر به رأی می‎کند جایگاه آن در جهنم است.
دامن زدن به اختلافات بازی کردن در زمین دشمن است
معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه کافر همواره کتمان حقیقت می‎کند، افزود: کافر به وجود خدا پی می‎برد و متوجه می‎شود که انسان نیاز به دستورات الهی دارد اما به خاطر دنیاگرایی و مقام‎پرستی زیر بار نمی‎رود که در دعواهای گروهی، جناحی و دعواهای بین ادیان این مسئله نیز وجود دارد اگر انسان به آیات قرآن برگردد طبیعتا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
همدانی گفت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان سمبل مسلمانان مامور می‎شود به اهل کتاب که قرآن و اسلام را قبول ندارند بگوید که همه حول محور الله هماهنگ شویم بنابراین برای ایستادن در مقابل مشرکان باید ایمان، توکل و وحدت وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه به خاطر جزئیات نباید به اختلافات دامن بزنیم، ابراز کرد: کسی که این کار را انجام دهد در زمین دشمن بازی کرده است چراکه دشمن دائما درصدد اختلاف‎افکنی بین مسلمانان بوده و وظیفه ما است که از این آیه قرآن «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» تبعیت داشته باشیم.
میانه‎روی این نیست که دست از اصول برداریم
معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: داعش‎ها و تکفیری‎ها که دائما جنایت می‎کنند به کدام آیه قرآن عمل می‎کنند، کدام آیه قرآن می‎فرماید که سر کودکان و زنان و مردان را بدون هیچ محکمه‎ای باید برید این افراط‌گرایی ناشی از دور شدن از قرآن و تفسیر آیات به رأی خودشان است.
همدانی با اشاره به اینکه اسلام باید پیونددهنده و وحدت‎آفرین باشد، گفت: قدم برداشتن اگر برای خدا باشد باعث وحدت می‎شود نه دوری؛ همانطوری که امام راحل فرمودند اگر همه پیغمبران زیر یک سقف جمع می‎شدند هیچ وقت اختلاف نداشتند چون همه آنها حرف خدا را دنبال می‎کردند.
وی افزود: یک عده‎ای آمریکا و اسرائیل را ولی خود می‎دانند و در مقابل مسلمانان می‎ایستند، می‎جنگند و سر می‎برند، اسلام ما را به اعتدال و میانه‎روی دعوت کرده است میانه‎روی به معنای این نیست که دست از اصول برداریم بلکه باید افراط و تفریط نکنیم و به آنچه قرآن گفته عمل کنیم و از خدا و پیغمبرش پیشی نگیریم.
معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر دنیا را با معیار الهی دنبال کنیم آخرت‎مان تامین می‎شود اما اگر معیارها را از دست بدهیم منحرف خواهیم شد که امید است برگزاری این همایش در عمل بتواند وحدت بین شیعه و سنی را تقویت کرده و جلوی افراطی‎گری را بگیرد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 432569
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *