۰

دینانی «پرسش از هستی یا هستی پرسش» را در نمایشگاه امضا کرد

کتاب «پرسش از هستی یا هستی پرسش» تازه‌ترین کتاب غلامحسین ابراهیمی‌دینانی روز گذشته با امضای وی در نمایشگاه کتاب عرضه شد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی چهره ماندگار فلسفه روز گذشته در غرفه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نمایشگاه کتاب حضور یافت و کتاب جدید خود را برای علاقه‌مندان امضا کرد.
«پرسش از هستی یا هستی پرسش» به اساسی‌ترین مسائل هستی شناسی و شناخت شناسی می‌پردازد و با طرح سقراط گونه مسائل به صورت پرسش و پاسخ می‌کوشد تا خواننده، خودش درگیر مسئله و موضوع شود.
دینانی در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: همان طور که در بخش ابتدایی این کتاب به آن تصریح شده، دو واژه «اندیشه» و «هستی» فراگیرترین کلمات شناخته می‌شوند و هیچ کلمه‌ای یافت نمی‌شود که از این دو کلمه فراگیرتر و گسترده‌تر باشد.
«پرسش» اساس هستی یک فکر است و هستی در پرسش به ظهور می‌رسد. «پرسش از هستی» جایگاهی است که باید گفت آیا پرسش کننده، هستی دارد و از هستی می‌پرسد؟
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: گسترش هستی شبیه و همانند ندارد؛ چنان که گسترش آگاهی و علم نیز رقیب و هماورد نمی‌شناسد. اگر کسی بتواند برای علم و آگاهی رقیب و هماوردی در نظر بگیرد، باید آنچه رقیب و هماورد علم و آگاهی شناخته می شود، در حیطه آگاهی در آمده باشد. البته در آن صورت نه تنها رقیب و هماورد آگاهی نیست، بلکه در حیطه آگاهی قرار می گیرد و از اقسام آن به شمار می آید. بنابراین، آگاهی رقیب و هماورد ندارد».
این کتاب در 447 صفحه و به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با قیمت 25000 تومان به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 432666
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *