۰

فقط در مناسبت ها به یاد جانبازان می افتند/حفظ و تقویت آرمان های امام راحل و شهیدان دشمن را ناکام می کند+تصاویر

این جانباز جنگ تحمیلی مدت زمان طولانی را در بیمارستان گذراند و پس از بیش از ۵۰ بار عمل جراحی در ایران و دیگر کشورها، امروز به عنوان جانباز ۷۰ درصد زبان گویای بسیاری از جانبازانی است که قدرت بیان آنچه بر آنان گذشته است و آنچه به عنوان آرمان در صدد حفظ و احیای آن هستند را ندارند.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از سلام کمیجان، با فرارسیدن سالروز بزرگ جانباز عالم حضرت ابالفضل العباس، تکاپوی رسانه ها برای انعکاس خاطرات و معرفی برخی از جانبازان شدت می گیرد، رسانه ای از خاطرات یک جانباز می نویسد و دیگری از انتظاراتش، رسانه ای از سختی ها و دیگری از تلاش هایش، رسانه ای از خانواده و دیگری از ...
تمام تلاش ها را که روی هم بگذاریم نمی تواند گویای تکه ای از واقعیت وجود این بزرگ مردانی شود که جان برکف تا مرز شهادت پیش رفتند و اکنون شهدای زنده برای ما هستند.
حاج نورعلی غریبی یکی از جانبازان جنگ تحمیلی است، که با حضور در حوزه‌های مختلف اعم از بسیج و سپاه مدت‌های زیادی را در جبهه‌های جنگ تحمیلی به سر برده است.
نورعلی غریبی در ۱۶ سالگی عازم جبهه شد، او متولد میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان است، در اوان جوانی به عنوان یکی از نیروهای موثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان مرکزی شناخته شده و پس از یک مرخصی بسیار کوتاه که به دنبال یکسال حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود، برای شرکت در مراسم ازدواج خود از جبهه برمیگردد، در آستانه ازدواج، با اولویت قرار دادن جبهه و جنگ و با سرسپردن به دستور رهبر کبیر انقلاب با این مضمون که جبهه‌ها را خالی نگذارید، دوباره به کردستان اعزام شد.
وی در مدت زمان کوتاهی پس از بازگشت به جبهه در منطقه کردستان به شدت مجروح شده و دو پا و دو چشم خود را به دنبال این مجروحیت از دست داد.
این جانباز جنگ تحمیلی مدت زمان طولانی را در بیمارستان گذراند و پس از بیش از ۵۰ بار عمل جراحی در ایران و دیگر کشورها، امروز به عنوان جانباز ۷۰ درصد زبان گویای بسیاری از جانبازانی است که قدرت بیان آنچه بر آنان گذشته است و آنچه به عنوان آرمان در صدد حفظ و احیای آن هستند را ندارند.
جانباز غریبی با نقل خاطرات خود برای فرزندش کتاب های زیادی را به رشته تحریر در آورده است، و همچنین کتابهای منتشر نشده دیگری نیز دارد که  بیشتر در مورد آداب و رسومات قدیم میلاجرد است که مطالب بسیار جالبی دارد و در آینده نزدیک چاپ خواهد شد.

این جانباز ۷۰ درصد در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: بیشتر مراکز، سازمان ها و رسانه های ما فقط در مناسبت ها به یاد جانبازان می افتند، بهتر است در کل سال به این مسائل پرداخته شود.
وی افزود: دشمن در جنگ نرم قصد دارد به ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) ضربه بزند که با حرکت در مسیر حفظ و تقویت آرمان های امام راحل و شهیدان می توان مانند همیشه دشمن را ناکام کرد.
غریبی گفت: باید برای شناخت و درک صحیح جوانان از لحظه لحظه دفاع مقدس بیشتر تلاش کنیم، و در این راه جانبازان می توانند بهترین تاثیر را بر روی مخاطبین داشته باشند.
جانباز نورعلی غریبی درباره اولین کتابش میگوید: از پرشین هتل تا پیرانشهر را که خاطرات دوران دفاع مقدس است برای دخترم گفتم و او نوشت، و در سال ۸۵ منتشر شد، این کتاب به عنوان کتاب نمونه سال دفاع مقدس در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد.
وی با اشاره به حضور خود در دوران دفاع مقدس گفت: از ابتدای جنگ تا اواسط سال ۶۳ در جبهه حضور داشتم، در عملیات فتح المبین هم بودم، بیشتر در مناطق عملیاتی فعالیت می کردم و در کردستان مجروح شدم، الان از ناحیه دوچشم و دوپا دچار مجروحیت هستم.
نویسنده کتاب از پرشین هتل تا پیرانشهر گفت: در ملاقات هایی که با برخی از مسئولین و فعالان فرهنگی دارم، همیشه از ما سوال می کنند که آیا مشکلی دارید؟ من هم در جواب به آنها می گویم، چرا که نه، ما اسممان با خودمان است کسی که چشم ندارد و پا ندارد مگر می شود مشکل نداشته باشد، اما از کسی توقعی ندارم، نمی شود که همه جا را برای ما درست کنند، اصلا دنیا را مناسب من نوعی نساخته اند، کارسختی است که بتوان همه مکان ها را برای حضور امثال من آماده کنند.
غریبی معتقد است هنوز هم جنگ تمام نشده است و وظیفه ما سخت تر است، وظیفه از ما ساقط نشده، بلکه برایمان سنگین تر شده است.

گفتم چقدر مهم است که خاطراتتان را بنویسید، گفت: خیلی، لازم است، تاثیر دارد، کم کاری می شود، خود ما کم کاری می کنیم، همه رزمندگان و جانبازان باید اولویتشان این باشد.
جانباز نورعلی غریبی ۴ کتاب، از پرشین هتل تا پیرانشهر را در سال ۸۵، از میلاجرد تا میشداغ را در سال ۸۶، محورکوه خان را در سال ۸۷ و تادوازده سالگی(خاطرات من در میلاجرد)را در سال ۸۸ به چاپ رسانده است، و اکنون نیز مطالبی را در قالب دو کتاب که یکی با محتوای طنز است آماده چاپ دارد.

اولین کتاب وی شامل خاطراتش از ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با موضوعات از میلاجرد تا میشداغ، اعزام به کردستان، عملیات فتح المبین، گیلان غرب، ماموریت یک ساله در قرارگاه حمزه، آخرین اعزام به جبهه، درگیری با منافقین در اراک، و خاطرات مجروحیت و پیش‌گویی عجیب است.

کتاب محور کوه خان که روایت وی از تابستان ۶۳ در بانه است را یحیی نیازی توسط موسسه روایت فتح منتشر شده کرده است.
کتاب از پرشین هتل تا پیرانشهر به عنوان کتاب نمونه سال دفاع مقدس در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد و رییس جمهور وقت با دست خودشان لوح تقدیرش را اهدا کردند.
جانباز غریبی در ادامه گفتگو با خبرنگار ما گفت: بیشتر مردم در ارتباط با رزمندگان و جانبازان احساس می کنند با افراد خشک و بی احساس طرف هستند، افرادی که شاید خنده و شور و نشاط برایشان بی معنی است در صورتی که از نظر روحی رزمندگان ما به خصوص جانبازان بسیار با نشاط هستند، مطالبی را نیز در خصوص مبانی فکری آماده و جمع بندی کرده ام اما هنوز تکمیل نشده است.
در یکی از خاطرات این جانباز ۷۰ درصد که در کتاب محور کوه خان نوشته شده، آمده است: یک گلوله خمپاره خورد توی چاله آب گیر یکی از کشاورز ها. هرچه آب انبار کرده بود، هدر رفت. عجیب بود، جنگ این قدر به این آدم ها نزدیک بود، اما باز عین خیالشان نبود. یکی از کشاورز ها توی زمینی که نزدیک میدان مین بود، گندم می کاشت. موقع پاشیدن بذر، میدان مین را هم کشت کرده بود. ترسیدم ناغافل برود توی میدان مین و کار دست خودش بدهد. بهش گفتیم از خیر گندمش بگذرد، پولش را هم حساب کردیم و به او دادیم.
 

نام کتاب: تا دوازده سالگی (خاطرات کودکی من در میلاجرد )
مولف : نور علی غریبی
نوبت چاپ: اول
سال چاپ: ۱۳۸۸
قطع: وزیری
تعداد صفحه : ۷۲
تیراژ: ۱۲۰۰

نام کتاب: محور کوه خان
به قلم: یحیی نیازی
نوبت چاپ: اول ،۱۳۸۷
تیراژ: ۳۳۰۰ نسخه
مشاور تالیف: سمیه حسینی
مدیر تولید: آرش حکیمیان ، تدارکات : مجید شوقی
ویراستار: سید حمید رهنما ، ناظر چاپ : حمید علی محمدی
 

نام کتاب: از میلاجرد تا میشداغ
تالیف و تدوین: نور علی غریبی
سازمان حمایت کننده: بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی
تعداد صفحه: ۲۳۲
چاپ اول: زمستان ۱۳۸۶
شمارگان: ۱۵۰۰ جلد
قیمت: رایگان

نام کتاب: از پرشین هتل تا پیرانشهر
خاطرات جانباز ۸ سال دفاع مقدس نور علی غریبی
ویراستاری: ابوالفضل فخر الاسلام و فاطمه حسینی
طراحی و صفحه آرایی: علی فخرالاسلام
تیراژ: ۲۲۰۰ جلد
نوبت چاپ اول: ۱۳۸۵






 انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 432701
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *