۰

تحریم‌ها با مصرف کالاهای داخلی ناکارآمد می‌شوند

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی گفت: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها بی‌اثر شوند باید تک تک افراد در چهارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و با مصرف کالاهای داخلی بازارهای خارجی درون کشور را بی‌رونق کنند و با استفاده از این کالاها دسیسه‌های دشمن را ناکارآمد کنند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، محمد حسن قدیری ابیانه، کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شود باید همه دست به دست هم دهیم و به یک اتحاد کارآمد برسیم.
وی ادامه داد: یکی از راهکار‌ها و کمک‌های بزرگی که می‌تواند ما را در این حوزه موفق کند، بالا بردن تولیدات داخلی است؛ البته تولیدات داخلی به تنهایی موثر واقع نمی‌شوند بلکه باید برای تولیدات داخلی بازارهای مناسبی هم تعبیه شود و از وارد شدن کالاهای مشابهی که در داخل تولید می‌شوند جلوگیری شود.
این کار‌شناس مسائل اقتصادی با بیان این مطلب که باید به مرحله‌ای برسیم که بازارهای جهانی را از آن خود کنیم، تصریح کرد: این موضوع وقتی میسر می‌شود که با همت و تولیدات با کیفیت داخلی از ورود اجناس خارجی جلوگیری کرده و از دورن رشد کرده و مصرف کنندگان خارجی را جذب بازار داخلی خود کنیم.
ابیانه در ادامه با تاکید بر اینکه باید دولت و ملت یکسو و هم هدف همدیگر را پوشش دهند، افزود: دولت با بستر سازی‌های درست در حوزه‌های اقتصادی وارد شده و مردم نیز با یک عزم ملی و روحیه جهادی کشور را در این راه یاری کنند.
تک تک افراد در چهارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنند
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها بی‌اثر شوند باید تک تک افراد در چهارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و با مصرف کالاهای داخلی بازارهای خارجی درون کشور را بی‌رونق کنند و با استفاده از این کالاها دسیسه‌های دشمن را ناکارآمد کنند.
این کار‌شناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه همکاری مردم با دولت میسر نمی‌شود مگر با گفتمان سازی آن در جامعه، ادامه داد: با یک رویکرد انقلابی و روحیه جهادی در مردم انگیزش ایجاد کنیم تا با یک اقتصاد مقاومتی به یک الگوی جهانی تبدیل شویم.
ابیانه، تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر برشمرد و افزود: مگر تا کی دشمن می‌خواهد و می‌تواند ما را تحریم کند و به حوزه اقتصادی ما ضرر برساند؛ اگر ما بتوانیم مقاومت را بین مردم ترویج کنیم و یک الگوی مناسب مصرف و تولید را در جامعه عملیاتی کنیم قطعاً پیروز میدان خواهیم بود.
وی در پایان گفت: دشمن برای ضربه زدن به کشور ما در حوزه‌های اقتصادی هزینه‌های زیادی را متحمل شده و خواهد شد و تنها راهکاری که ما را در این مبارزه پیروز می‌کند مقاومت و درست مصرف کردن است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 432823
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *