۰

با اجرا اقتصاد مقاومتی می توان در مقابل فشارهای بیگانگان ایستادگی کرد/ توجه به تولیدکنندگان و ظرفیت داخلی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی می توان در مقابل فشارهای بیگانگان ایستادگی کرد زیرا توجه به تولیدکنندگان داخلی و ظرفیت موجود در کشور از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.
با اجرا اقتصاد مقاومتی می توان در مقابل فشارهای بیگانگان ایستادگی کرد/ توجه به تولیدکنندگان و ظرفیت داخلی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حسین راغفر، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ ضمن بیان اینکه بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، باید تولید داخلی به محور کالاهای موجود در بازار تبدیل شود، گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه داد تا کشورهای غربی با صادرات بیش از اندازه کالاهای خود به کشورمان، اوضاع اقتصادی را با نوسان مواجه کنند.
وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی می توان در مقابل فشار های بیگانگان ایستادگی کرد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می توان ضریب ایمنی اقتصادی را افزایش داد.

راغفر ضمن اشاره به اینکه باید بهره وری اقتصادی را افزایش دهیم تا بتوانیم به رونق بازار و کسب و کار دست یابیم، ادامه داد: هر اقدامی که درراستای تولید کالای ایرانی شود، به معنی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست های این مهم، انتظارتی وجود دارد که تاکنون مسئولان مربوطه نتواسته اند عملکرد مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه نفت، به عنوان پایه اصلی ساختار اقتصادی کشور است، گفت: تا زمانی که نفت به عوان محور قرار داشته باشد، نمی توان به هدف اصلی اقتصاد مقاومتی دست یافت.

* توجه به تولیدکنندگان و ظرفیت داخلی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

راغفر با تاکید بر اینکه توجه به تولیدکنندگان داخلی و ظرفیت موجود در داخل کشور، نیاز اصلی عرصه اقتصادی است، بیان کرد: این امر دو موضوع مهم اقتصادی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی، نیازمند برنامه ریزی منسجم اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نباید از موضوع واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند غافل شد زیرا بر وضعیت بازار تاثیر بسزایی دارد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 430687
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *