۰

«ولایت فقیه» بدل و جانشین ولایت معصوم در عصر غیبت است

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به عنوان دومین روز دهه مهدویت گفت موضوع ولایت فقیه در عصر غیبت را معصومین مطرح کرده اندو ولایت فقیه بدل و جانشین برای ولایت معصوم در زمانی است که ولایت امکان حاکمیت نداشته باشد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه دهه مهدویت برای این است که موضوع مهدویت تنها به روز نیمه شعبان اکتفا نشود، ابراز داشت: کما اینکه در طول سال دهه‌های مختلف عزاداری داریم، وجود یک دهه برای نگاه به آینده برای جشن و نشاط در راستای اهداف معصومین، انبیا و اولیا احساس می‌شد، بنابراین از 5 تا 15 ماه شعبان المعظم را به نام دهه مهدویت از سوی شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شد.
وی افزود: دهه مهدویت فرصتی است که موضوعات و مسائل مختلف مهدویت در ابعاد مختلف در رسانه‌ها، مساجد، مطبوعات مطرح شود تا افکار و دل‌ها به این موضوع برگردد.
حجت‌الاسلام کلباسی با بیان اینکه دومین روز از دهه مهدویت مصادف با لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله حسن شیرازی است و به عنوان «مهدویت و ولایت فقیه» نامگذاری شده است، اظهار داشت: جامعه دینی قطعاً بدون رهبری و پیشوایی معنا ندارد و وقتی ما در عصر غیبت قرار داریم و امام معصوم حضور عینی ندارد که زعامت امور را به دست بگیرد، طبیعتاً فقهای دارای صلاحیت که این شأن را بر عهده دارند، اسلام‌شناس هستند و توان لازم را برای رهبری جامعه دارند، در صدر قرار می‌گیرند.
*سهم بانوان در تبیین مسأله انتظار بیش از مردان است
وی ادامه داد: موضوع ولایت فقیه در عصر غیبت توسط وجود معصومین پیشنهاد شده است که در عصر غیبت شما باید به فقهایی که دارای شرایط ویژه هستند مراجعه کنید، در حقیقت ولایت فقیه بدل و جانشین برای ولایت معصوم در زمانی است که ولایت امکان حاکمیت نداشته باشد، پس ولایت فقیه در طول ولایت معصومین و هر دو از یک مقوله هستند.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه سخنانش به نقش ویژه بانوان در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و نقش بسیار فوق‌العاده‌ای در فرهنگ‌سازی جامعه دارند، همچنین نقش بی‌نظیری در خانواده دارند، در حقیقت محور تربیت خانواده، بانوان هستند.
وی با بیان اینکه بانوان نقش منحصربفردی در شکل‌گیری خانواده منتظر دارند، افزود: زنان با حضورشان و فعالیتشان همراه با معرفت‌افزایی، بالا بردن بصیرت می‌‌توانند در این مسأله مهم، سهمی چه بسا بیشتر از مردان داشته باشند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 432937
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *