۰
نماینده مردم ایلام در مجلس

خروجی سفر معاون رئیس جمهور به عراق برای حل مشکل ریزگرد‌ها چه بود؟

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به افزایش میزان ریزگرد‌ها در روزهای اخیر، گفت: چند سال گذشته که این وضعیت در کشور حاکم بود معاون اول رئیس جمهور سفری به عراق داشت باید خروجی این سفرها مشخص شود و به افکار عمومی پاسخ دهند.
خروجی سفر معاون رئیس جمهور به عراق برای حل مشکل ریزگرد‌ها چه بود؟
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، جلال میرزایی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد افزایش میزان ریز گردها در هوای استان ایلام طی روزهای اخیر گفت: وضعیت ریز گرد‌ها در دو سه روز اخیر بسیار حاد بوده است اما اینکه در ارتباط با این مسئله محیط زیست چه کار کرده است به نظر می‌رسد حل این مسئله از عهده محیط زیست خارج است به هر حال ما وقتی می‌گوییم منشأ ریز گرد‌ها بیابان‌های عراق است در راستای حل این مسئله باید کارهایی فراتر از یک نهاد در داخل کشور انجام دهیم.
وی ادامه داد: محیط زیست به تنهایی توانایی حل این مسئله را ندارد بلکه باید از دستگاه دیپلماسی کمک گرفت باید با مقامات عراقی صحبت شود موضوع ریز گردها نیازمند یک نگاه جامع است مسئله ریز گردها را نباید به یک نزاع میان محیط زیست و نمایندگان چند استان و بعد به مطالبه عمومی از جنبه سیاسی تبدیل کنیم.
نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار داشت: به نظر بنده این مسئله کاملاً مشخص است، چند سال گذشته که این وضعیت در کشور حاکم بود معاون اول رئیس جمهور سفری به عراق داشت و گویا مذاکراتی هم انجام شد باید خروجی این سفرها مشخص شود و پاسخی برای افکار عمومی داشته باشند که بگویند چه کارهایی انجام داده‌اند و عراقی‌ها به چه دلایل از انجام کار ناتوان هستند و هم اکنون چه کار باید انجام دهیم؟
میرزایی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با نگاه سیاسی محیط زیست را وسط بکشیم و بگوییم رئیس سازمان محیط زیست مقصر است برای ما راهکار نمی‌شود برای حل مسائل زیست محیطی باید نگاه جامع تری داشته باشیم و نباید نگاه سیاسی داشته باشیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 433430
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *