۰
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

فعالیت بیش از ۱۸ دستگاه برای ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان/ متولی اوقات فراغت «خانواده» است

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از فعالیت بیش از ۱۸ دستگاه برای ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبر داد.
فعالیت بیش از ۱۸ دستگاه برای ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان/ متولی اوقات فراغت «خانواده» است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس اظهار داشت: بیش از 18 دستگاه عضو ستاد ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند و متولی آن هم وزارت ورزش و جوانان است.
وی در پاسخ به این پرسش که «به رغم وجود 18 دستگاه که برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند اما نوجوانان و جوانانی را می‌بینیم که از هیچ‌کدام از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنند؛ برای استفاده تمام نوجوانان و جوانان از برنامه‌های اوقات فراغت چه کاری باید انجام داد؟»، گفت: چون آماری ندارم نمی‌توانم این گفته را تأیید یا رد کنم اما اگر می‌خواهیم همه نوجوانان و جوانان را در یک جامعه تحت پوشش برنامه‌‌های اوقات فراغت قرار دهیم در گام اول، یک برنامه‌ریزی اصولی نیاز دارد.
علامتی به استفاده از ابزار هنر در برنامه‌ریزی اوقات فراغت تأکید کرد و ادامه داد: گام دوم این است که متناسب با ذائقه‌های مختلف باید برنامه‌ریزی انجام شود؛ نباید همه را در یک گروه ببینیم بلکه متناسب با ذائقه‌های مختلف، برنامه‌های متنوع و جذاب داشته باشیم.
وی افزود: یک اصل اساسی را معتقدم و این است که نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، متولی امر اوقات فراغت نیستند بلکه متولی اوقات فراغت، خانواده است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: خانواده امر اوقات فراغت را واگذار کرده است و دنبال این است که تمام ساعت دانش‌آموز با برنامه‌های مختلف پُر شود اما باید مدیریت با خانواده باشد.
وی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها فکر می کنند چون فرزندشان را برای کلاس‌های مختلف ثبت‌نام کردند پس اوقات فراغتش را پر کردند اما یادمان نرود که فقط اوقات فراغت کلاس درس نیست بلکه گاهی اوقات همینکه اعضای خانواده دور یک میز نشسته‌اند و چای می‌خورند، اوقات فراغت است و انس و محبت شکل می‌گیرد یا وقتی وقتی پدر و مادر پای درد دل فرزند می‌نشینند، گام بزرگی برای ارتباط موثر با فرزند برداشته‌اند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 433908
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *