۰

تکذیب صحبت‌های اژه‌ای از سوی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر/ راهیابی الیاس حضرتی به مجمع عمومی هلال

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر موضوعات حقوق‌های نجومی در این جمعیت، انتخابات مجمع عمومی هلال احمر و شنیده‌هایی در ارتباط با انتصابش به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور را تشریح کرد.
تکذیب صحبت‌های اژه‌ای از سوی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر/ راهیابی الیاس حضرتی به مجمع عمومی هلال
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در ارتباط با موضوع فیش‌های حقوقی در این جمعیت اظهار داشت: این موضوع در جمعیت هلال‌احمر اصلاً وجود خارجی ندارد و هیچ یک از مدیران و رؤسای این سازمان حقوق نجومی دریافت نمی‌کنند.
وی  در پاسخ به اظهارات محسن اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرداخت‌های نامتعارف در جمعیت هلال احمر گفت:حقوق نجومی در ساختار هلال‌احمر اعم از ریاست،‌ مدیران عالی، شورای معاونین،‌‌ رؤسای سازمان‌ها و مدیریت جمعیت استان‌ها وجود خارجی ندارند؛ اما هلال احمر دارای تعدادی از شرکت‌های اقماری همچون سازمان تدارکات و صنایع نساجی است که بر اساس قانون تجارت حقوق مدیرعامل را اعضای هیأت مدیره تعیین می‌کنند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: علی‌رغم اینکه در برخی از شرکت‌های هلال‌احمر همچون نساجی و سازمان تدارکات حقوق مدیران بر اساس تصمیم هیأت مدیره و قانون تجارت تعیین می‌شود، ولی در آنها نیز حقوق‌های نجومی وجود ندارد و به طور کلی در شرکت‌های تابعه جمعیت هلال‌احمر خبری از حقوق‌های نجومی نیست.
احمدی در پاسخ به اینکه تعریف حقوق نجومی از دیدگاه شما چه میزان است،‌ افزود: من حقوق نجومی را تعریف نکرده‌ام ولی آنها که نامگذاری کرده می‌دانند که حقوق نجومی چه میزان است ولی بالاخره بر اساس عرفی که در پرداخت حقوق‌ها داریم می‌توان به میزان حقوق‌های نجومی دست یافت.
وی در مورد انتخابات مجامع عالی هلا‌ل‌احمر اظهار داشت:‌ این انتخابات در هلال‌احمر دارای سه مرحله است که در مرحله نخست داوطلبین واجد شرایط در همه شعب شهرستان‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و کسانی که حق رأی دارند نیز به افراد مورد نظر رأی دهند و بر همین اساس هیأت اجرایی شهرستان‌ها و بازرسی‌ها منتخب می‌شوند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد:‌در مرحله دوم کسانی که انتخاب می‌شوند، به تناسب داوطلبین به مرحله بعد راه پیدا کرده و همزمان تعدادی به عنوان مجمع استانی منتخب می‌شوند، لذا مرحله دوم در استان‌ها برگزار شده و به تناسب تعداد شرکت‌کننده برای عضویت در مجمع انتخابات هلال‌احمر شرکت می‌کنند و منتخبین به عنوان اعضای مجمع عمومی تعیین خواهند شد.
احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 84 نفر به مرحله انتخاب در مجمع عمومی هلال‌احمر در سراسر کشور دست یافته‌اند،‌ گفت: اولین جلسه این مجمع در مرداد ماه برگزار شده و این افراد از میان خودشان 7 نفر را به عنوان شورای عالی و 2 نفر را به عنوان بازرس انتخاب می‌کنند، 4 نفر نیز رئیس جمهور معرفی کرده و پس از انتخاب رئیس، دبیرکل، خزانه‌دار و نماینده ولی‌فقیه اعضای این شورا تکمیل می‌شود. همچنین یکی از مدیران عالی به انتخاب رئیس جمعیت هلال‌احمر در این شورا پذیرفته می‌شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: از تهران افرادی همچون آقایان سامانی، حضرتی و خانم مافی به مرحله سوم انتخابات راه یافته‌اند.
وی خاطر نشان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود اواخر مرداد و یا در اوایل شهریور اولین جلسه شورای عالی جدید در هلال‌احمر تشکیل شود که البته تاریخ دقیق این جلسه بستگی به دستور جلسه مجمع عمومی هلال‌احمر داشته و ممکن است متناسب با هفته دولت اولین جلسه شورای  عالی برگزار شود.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به اینکه گفته می‌شود قرار است شما به عنوان معاون سیاسی در وزارت کشور فعالیت کنید،‌ تصریح کرد: هیچ کسی در این رابطه تا کنون با من صحبت نکرده است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 433950
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *