۰
۱
نامه سرگشاده سعید قاسمی در مورد سخنان هاشمی/

انصاف نیست که آقای هاشمی برای حفاظت از خودش اینقدر از بیت‌المال هزینه کند ولی یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی در برابر دشمنانش بی‌دفاع بماند

یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملت ایران در مورد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت.
انصاف نیست که آقای هاشمی برای حفاظت از خودش اینقدر از بیت‌المال هزینه کند ولی یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی در برابر دشمنانش بی‌دفاع بماند
به گزارش سرويس سياسي تفتان ما به نقل از راه دانا، سردار سعید قاسمی یکی از فرماندهان سال‌های دفاع مقدس نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملت ایران در مورد سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت.
متن این نامه به شرح زیر است:
ملت بزرگ  و شهید پرور ایران
سلام علیکم
اخیرا تصاویر و گفت‌وگویی را از آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در رسانه‌ها ملاحظه کردیم که  بسیار شگفت‌انگیز و غیرقابل باور بود. چگونه ممکن است کسی به خود اجازه داده در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنشیند تا این حد نسبت به واقعیات عالم بی‌اطلاع باشد و چگونه کسی که پذیرفته است سال‌ها فرمانده قرارگاه جنگ باشد و هزاران جوان را به زیر آتش دشمن بفرستد تا این نسبت به ضرورت دفاع از کشور بی اعتقاد باشد؛ وی گفته:
" اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند؛ این‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌های‌شان آزاد شد و به ‌دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند."
هرچند نادرستی این اظهارات به هر صاحب خردی روشن است اما لازم است که توجه ملت بزرگ و شهید پرور ایران را به بعضی غلط‌های این اظهارات بی اساس جلب می‌کنم:
1-    کشور آلمان و ژاپن با تدبیر خودشان نیروی مسلح را کنار نگذاشتند بلکه بعنوان کشور شکست خورده و تحت اشغال بعنوان تنبیه از داشتن نیروی مسلح محروم شدند و اگر اختیار داشتند هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کردند.
2-    با وجود ممنوعیت نیروهای مسلح تهاجمی، برای این کشورها داشتن نیروی دفاعی هیچ‌گاه از دستور کار این کشورها خارج نشده بطوریکه هزینه‌های دفاعی همیشه در دستور کار آنان بوده است و موضوع دفاع برای آن‌ها آنقدر اهمیت دارد که در سال 2015 بودجه دفاعی آلمان 4/39 و ژاپن 9/40میلیارد دلار بوده است که هرکدام سه برابر بودجه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. فلذا این تصور که آلمان و ژاپن پول دفاع را صرف پیشرفت صنعتی و رفاهی کرده اند از اساس بی‌پایه است؛ ای کاش آقای هاشمی قبل از این اظهار نظر بی‌پایه از یک فرد مطلع سوال می‌کرد.
3-    ژاپن و آلمان بابت هزینه‌های پایگاه نظامی آمریکا در خاک خودشان علاوه بر هزینه‌های ناامنی و مشکلات حاد اخلاقی و ناموسی سالانه باید میلیاردها دلار به آمریکا بپردازند و اگر دفاع برعهده خودشان باشد هزینه‌هایشان خیلی کمتر خواهد بود. سال 2015 فقط ژاپن 400 میلیارد ین یعنی %75 درصد هزینه‌های پایگاه نظامی آمریکا در کشورش را پرداخت کرده است.
4-    حرف آقای هاشمی کاملا غیر علمی است چرا که هیچ تحقیقاتی وجود ندارد که اثبات کند علت پیشرفت‌های اقتصادی آلمان و ژاپن نداشتن نیروهای مسلح است؛ این حتی یک حدس عالمانه هم نیست که بتوان فرضیه‌ای برای تحقیق قرارداد، چرا که همه‌کشورهای پیشرفته نیروهای مسلح دارند و این خصوصیت وجه اشتراک کشورهای پیشرفته نیست،  بلکه برعکس هرکشوری که اقتصادش پیشرفته‌تر است سرمایه‌گذاری دفاعی‌اش بیشتر است.
5-    همه می‌دانند که آقای هاشمی برای حفاظت از خودش پرخرج‌ترین گارد حفاظت شخصیت‌های کشور را در اختیار دارد و هزینه حفاظتی وی حتی چندبرابر حفاظت رئیس جمهور است؛ آیا این انصاف است که وی برای حفاظت از خودش اینقدر از بیت‌المال هزینه کند ولی یک ملت بزرگ 80 میلیونی در برابر دشمنانش بی‌دفاع بماند.
6-    ژاپن و آلمان دو کشور بدون منابع زیرزمینی ارزشمند هستند و عمده مواد اولیه و انرژی خودشان را وارد می‌کنند و در منطقه‌ای کم ارزش واقع شده‌اند فلذا کمترین تهدید خارجی را دارند و با کشوری مثل ایران که سرشار از معادن و منابع مختلف بویژه نفت و گاز است و در حساس‌ترین نقطه جهان واقع شده همواره مورد طمع و تهدید قدرت‌ها بوده است در بعد امنیت ملی قابل مقایسه نیست.
7-    اگر آقای هاشمی امام خمینی(ره) را قبول داشته باشد، ایشان ده‌ها بار در مورد ضرورت تقویت بنیه دفاعی اظهار نظرهای صریح و قاطعی داشته‌اند و غفلت کنندگان از آن را مستوجب کیفر الهی دانسته‌اند.
حتی پس از پایان جنگ در 29 فروردین 1368 امام(ره) فرمودند: مطمئنا غفلت از تقویت بنیه دفاعی کشور طمع تهاجم و تجاوز بیگانگان و نهایتا تحمیل جنگ‌ها و توطئه‌ها را بدنبال می‌آورد. وقتی این تناقض واضح مواضع آقای هاشمی با امام را در کنار سایر ادعاهایی که در مورد خاطرات امام (ره) دارند قرار دهیم باید بپذیریم که چاره‌ای جز رد ادعاهای شما نداریم.
8-    اگر آقای هاشمی فرمان امام خمینی(ره) را واجب الاطاعه نمی‌داند لااقل فرمان قرآن را که باید گردن نهد؛  قرآن کریم می‌فرماید "و اعدوالهم مااستطئتم من قوه" یعنی تا جایی که می‌توانید نیروی دفاعی بیشتری برای مقابله با دشمن آماده کنید و اتفاقا که آخر همین آیه هم می‌گوید "و ما تنفقو امن شیء فی سبیل الله یوف الیکم" یعنی هزینه‌ای که برای آمادگی می‌کنید اقتصاد شما را لطمه نمی‌زند و خدا آن را به شما بازمی‌گرداند؛ همچنین آیه 102 سوره نسا می‌فرماید" ...وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً واحِدَةً ..." یعنی "... کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید و یک باره به شما هجوم آورند..." بر همین اساس تصور اینکه هزینه‌ دفاع از کشور اسلامی ضربه به اقتصاد است نوعی بی‌اعتقادی به قرآن و وعده الهی است.
9-    هر انسان عاقلی می‌داند دفاع واجب است هر کس شیء ارزشمندی دارد برای حفاظت از آن نگهبان می‌گذارد و هزینه ‌می‌کند و هزینه کردن برای دفاع از سرمایه خود را منطقی می‌داند آیا ایران اینقدر نزد آقای هاشمی بی‌ارزش است که حفاظت و دفاع نمی‌خواهد؟
10-    اگرآقای هاشمی قرآن و عقل و ضرورت اجرای فرمان امام خمینی(ره) را قبول ندارد باید به عنوان یک شهروند منضبط حداقل  به قانون اساسی پایبند باشد؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول 143 الی 151 صریحا بر ضرورت وجود نیروی مسلح ارتش و سپاه و بسیج تاکید دارد و لذا باید گفت که این سخن آقای هاشمی خلاف قانون اساسی است.
11-    اگر آقای هاشمی همه این‌ها را قبول ندارد خطبه‌های آتشین خودش برای فرستادن جوان‌ها به میدان جنگ را که یادش نرفته است.
12-    آقای روحانی 31 مردادماه نظر خودش را در مورد تقویت نیروهای مسلح اینطور بیان کرد: قدرت نظامی باید تقویت شود تا توافق هسته‌ای پایدار بماند آیا آقای هاشمی وی را دروغگو می‌داند؟ اگر نه چطور است که آقای هاشمی پیش بینی می‌کند فردی با این اعتقاد در دور دوم ریاست جمهوری نیروی مسلح را تعطیل کند؟
13-     اگر آقای هاشمی همه این‌ها را قبول ندارد حداقل این را می‌داند که آقای روحانی اگر قرار باشد دوباره رئیس جمهور شود نه تنها باید به قانون اساسی ملتزم باشد بلکه باید به پایبندی قانون اساسی هم قسم بخورد؛ چگونه آقای هاشمی انتظار دارد آقای روحانی خلاف قسم خودش عمل کند.
14-    حال که جمهوری اسلامی یکی از قوی‌ترین نیروهای دفاعی را دارد دشمن اینقدر به ما زور می‌گوید و تحریم می‌کند و انرژی هسته‌ای‌‌مان را تعطیل می‌کند و... وای به روزی که نیروی دفاعی نداشته باشیم.
15-    کاهش هزینه‌های دفاعی باید به تصویب نمایندگان مردم در مجلس برسد اما این مساله هیچ‌گاه محقق نخواهد شد همانطور که همه ملاحظه کردند با وجود فشارهای یاران آقای هاشمی  نه مجلس قبلی آن را تصویب کرد و نه این مجلس.
16-    آقای هاشمی بخاطر خوشبینی‌ها و تمایلاتی که به آمریکایی‌ها دارد تهدید دائمی آمریکا و اسرائیل را که هر آن ممکن است مجددا ایران را اشغال کنند و به قدرت برگردند نادیده می‌گیرد، گیریم آمریکا تهاجم نظامی نکند آیا در این منطقه پرآشوب و با همسایگانی پرخطر ایران را بدون قدرت دفاعی گذاشتن تحویل کشور به داعش و طالبان نیست؟
17-    هیچ کشوری در دنیا داوطلبانه نیروی مسلح خودش را کنار نگذاشته و همه‌ کشورها حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیروی مسلح را حفظ می‌کنند حتی کشورهای فقیری مثل پاکستان که اهمیت ژئوپلیتیک بالایی هم ندارند 40% درآمدشان را هزینه ارتش می‌کنند و حتی بمب اتمی دارند؛ چه دلیلی وجود دارد که ایران با این حساسیت‌ها تنها کشور جهان باشد که داوطلبانه نیروی مسلح خود را کنار بگذارد؟
18-    آمریکا الگوی آقای هاشمی است و با وجود اینکه هزینه نظامی‌اش برابر هزینه‌ همه‌ی کشورهای جهان است شصت سال اقتصاد پیشرو برتر جهان را در اختیار داشت و این نشان می‌دهد داشتن نیروی مسلح قوی با داشتن قدرت برتر اقتصادی تضادی ندارد بلکه لازمه‌ی داشتن قدرت اقتصادی برتر نیروی مسلح قوی است که بتواند از منافع کشور قدرتمند اقتصادی دفاع کند.
19-    کره جنوبی با مساحت 99 کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیستم خاک ایران با وجود فقدان معادن و ذخایر مهم بودجه دفاعی سالانه‌اش 36میلیارد و  400میلیون دلار است با این وجود یک اقتصاد پیشرو محسوب می‌شود.
20-    چین پیشروترین اقتصاد حال حاضر دنیاست و امروز بزرگترین ارتش دنیا را دارد و سالانه مبلغ 215 میلیارد دلار هزینه‌ دفاعی دارد و هر یکی دوسال یکبار هم تا مرز جنگ نظامی با آمریکا پیش می‌رود و در تنش مستمر با آمریکاست.
تا اینجا آقای هاشمی بیست غلط دارد و نمره‌اش صفر است.
ملت بزرگ و شهید پرور ایران، آیا آقای هاشمی با این همه خطا و اشتباه در اعلام نظر هنوز خود را شایسته مصلحت سنجی برای نظام می‌داند؟ آیا بهتر نیست برای خدمت به مردم خود را بازنشسته کند و کار را به عالمانی جوان‌تر که حواس جمع‌تری برای مصلحت سنجی کشور دارند بسپارند.
پیشنهاد من این است که تا دیر نشده آقای هاشمی مسئولیت‌ها را به نیروهای با نشاط و عالم واگذارند و برای اظهار نظر در موارد ملی با کارشناسان امین مشورت کند .
سعید قاسمی
«والسلام»
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 434745
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
جابر
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...