۰
رییس مرکز امارایران:

تاکنون 33.6 درصد مردم ایران به طور قطعی سرشماری شده اند/ اطلاعات نادرست سکونتگاه اصلی بزرگترین خطای مشاهده شده است

رییس مرکز امارایران با اشاره به اینکه تاکنون 33.6 درصد مردم ایران به طور قطعی سرشماری شده اند افزود: تاکنون بزرگترین خطای مشاهده شده اطلاعات ناصحیح سکونتگاه های اصلی افراد است.
تاکنون 33.6 درصد مردم ایران به طور قطعی سرشماری شده اند/ اطلاعات نادرست سکونتگاه اصلی بزرگترین خطای مشاهده شده است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما امید علی پارسا در جمع خبرنگاران همدان بابیان اینکه رسیدن به آمار سرشماری اینترنتی 35 درصد هدف رویایی و بلندپروازانه ای بود که ما توانستیم به آن برسیم گفت: بعد از فرمایشات رهبری در این سرشماری همه دستگاه‌های اجرایی روی کار آمدند و با تمام توان به همکاری پرداختند و وقتی تبدیل شد به عزم کشور نه تنها هدف محقق شد بلکه از آن هم بالاتر رفتیم
رئیس مرکز آمار ایران بابیان اینکه استان همدان در سرشماری اینترنتی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر بود  اما خوشبختانه همه استان‌ها در سرشماری اینترنتی نمره قبولی گرفتند افزود: خوشبختانه هم‌اکنون در مرحله اجرایی نسبت به برخی از شهرها بالاتر است.
وی با اشاره به سرشماری حضوری گفت: در مرحله حضوری تمام مأموران سرشماری به درب منازل مراجعه و اطلاعات را تکمیل می‌کنند.
پارسا تأکید کرد: در سرشماری هدف سکونتگاه اول است  که مأمورین سرشماری با مراجعه به درب منازل این خطا را می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه در سرشماری  دقت و صحت بر سرعت اولویت دارد افزود: در سرشماری حتی یک نفر هم نباید از قلم بیفتد.
رئیس مرکز امارایران  اظهار کرد: نکته‌ای که باید بسیار توجه کرد حفاظت از مأمورین آمارگیری است زیرا آنان فرزندان ما هستند و از مردم همدان درخواست دارم با آنان همکاری کنند.
وی افزود: ما در مرکز آمار یک اتاق داریم که حتی  تا عملکرد آمارگیر را  می‌توان در آن دید و همه‌چیز قابل رصد و کنترل است .
امید است به سمت سرشماری ثبتی مبنا برویم
پارسا بابیان اینکه در این سرشماری اطلاعات به‌صورت خود اظهاری است افزود: امید است در چشم‌انداز  سال 1404 به سمت  سرشماری ثبتی مبنا برود.
رئیس مرکز آمار ایران  تأکید کرد: در ساماندهی آمار ثبتی مواردی همچون  کد ملی ، کد پستی  وکدکسب و کار الزامی است  و مردم در هنگام جابه‌جایی باید قبل از اینکه وسایل خود را جابه‌جا کنند کد پستی خود را تغییر دهند
وی اظهار کرد: اطلاعات سرشماری کاملاً محرمانه است و حتی در اختیار دستگاه‌های قضایی هم قرار نمی‌گیرد.
 وی در پاسخ به سؤال جمعی از خبرنگاران  با اشاره به اینکه میزان سرشماری نفوس و مسکن در همدان تاکنون  35/1 درصد بوده است افزود:  5 استان داریم که  از هدفی که برایشان تعیین‌شده جلوتر هستند که عبارتند از استان‌های خراسان جنوبی، لرستان، فارس، گلستان  ایلام و کردستان، استان همدان از هدفی که برایش تعیین‌شده چند درصدی عقب است ولی نگرانی نداریم  و لازم است  که مردم ما با مأمورین سرشماری همکاری کنند.

پارسا افزود: تاکنون 33.6 دهم درصد از کل مردم ایران قطعی سرشماری شدند  و تا 28 آبان فرصت داریم که همه را انجام بدهیم.
وی اظهار کرد: عمده تخلفات در سرشماری تاکنون به این صورت بوده است فرد سکونتگاه دوم را به‌عنوان محل سکونتشان اعلام کرده اند که این خطا را مأموران آمارگیر با مراجعه به درب منازل  می‌گیرند  و ما هم با سامانه اطلاعاتی دیگری که داریم  این خطا را به حداقل ممکن می رسانیم.
رئیس مرکز آمار ایران بیان کردد:  کل اعتبار سرشماری  135 میلیارد تومان بود که به‌مرور دارد خرج می‌شود که قسمت اعظم آن دستمزد آمارگیرها ، نیروهای و رده‌های اجرایی است.
وی در پایان اظهار کرد:  نتایج اولیه سرشماری تا سه ماه آینده تعیین، ولی نتایج تفصیلی تا مرداد سال آینده آماده خواهد شد.
انتهای پیام صبح الوند
 
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 435188
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *