۰
سردار فضلی در نشست خبری:

رزمایش «الی بیت المقدس» ۱۳و۱۴ آبان برگزارمی‌شود/پیام رزمایش "الی بیت المقدس" برای کشورهای همسایه

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «رزمایش الی بیت المقدس» در ۷۲ شهر، ۱۳ استان، ۳۴۳ گردان و ۲۴ گردان کوثر، به طور همزمان در دو روز متوالی ۱۳ و ۱۴ آبان برگزار می شود.
رزمایش «الی بیت المقدس» ۱۳و۱۴ آبان برگزارمی‌شود/پیام رزمایش "الی بیت المقدس" برای کشورهای همسایه
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی (ع) سازمان بسیج امروز در نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس گفت: بسیجیان برای دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و مستضعفین عالم، خود را با تمرینات رزمی و دفاعی آماده نگه می‌دارند.
 
وی تصریح کرد:فرزندان انقلاب بر حسب وظیفه و بنا به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری که فرمودند توان رزمی خود را بالا ببرید به انجام این رزمایش می پردازند.
 
سردار فضلی با اشاره به رزمایش الی بیت المقدس اظهار کرد:این رزمایش در 72 شهر، 14 استان، 343 گردان و 24 گردان کوثر در قالب 4 قرارگاه عملیاتی در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور به طور همزمان در دو روز متوالی 13 و 14 آبان برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه این رزمایش در راستای تقویت بنیه نظامی، دفاعی و امنیتی صورت می گیرد و تمامی دوره های آموزشی در آن لحاظ می شود، بیان کرد: در این رزمایش با توجه به رصد تهدیدات منطقه ای و متناسب با تاکتیک های رصد شده تکفیری ها، داعشی ها و مستکبران تمرینات را لحاظ کردیم تا در زمان لازم به مرحله اجرایی درآید.
 
سردار فضلی تصریح کرد: استان قزوین با 13 گردان، استان گیلان با 87 گردان، مازندران با 87 گردان، استان گیلان با 32 گردان، کرمانشاه با 52 گردان، کردستان با 70 گردان، همدان 44 گردان، اصفهان 84 گردان، خوزستان 141 گردان، چهارمحال و بختیاری 44 گردان، فارس 73 گردان، استان مرکزی 66 گردان و لرستان با 58 گردان در رزمایش الی بیت المقدس حضور می یابند. در برخی از این استان ها همچون استان خوزستان رزمایش در دو مرحله و در دو نقطه صورت می گیرد.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی امام هادی (ع) سازمان بسیج اظهار کرد: قرارگاه امام هادی (ع) که مسئولیت هدایت، نظارت و کنترل رزمایش را به طور کلی بر عهده دارد در سپاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) استان لرستان مستقر می شود و رزمایش را راهبری خواهد کرد.
 
سردار فضلی اظهار کرد: ۵۰۰ گردان بسیج در تمرینات خود، امداد و نجات را هم تمرین کرده‌اند که در حوزه عمل بسیار کاربردی بوده است. در این رزمایش برای نخستین بار رزم شبانه وسیع تری را خواهیم داشت که در برخی از استان ها انجام می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیجیان در استان‌های ساحلی، عملیات دفاع از ساحل را در این رزمایش اجرا می‌کنند. همچنین این رزمایش در حوزه‌های زمینی و هوایی انجام می‌شود.
انتهای پیام/دانا
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 435225
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *