۰
مسئول دانشکده حضرت زینب(س):

زنان مدعی پست ریاست جمهوری، ناتوان از حل مسائل حوزه خود هستند/ رئیس جمهور آمریکا عروسک خیمه شب بازی پنتاگون

مسئول دانشکده حضرت زینب(س) گفت: زنانی که امروز داعیه ریاست جمهوری هستند، در همین پست هایی که برعهده شان بوده کجا توانسته اند، مشکلی از مشکلات حوزه زنان را حل کرده که الان داعیه اداره کشور را در سر می پرانند.
زنان مدعی پست ریاست جمهوری، ناتوان از حل مسائل حوزه خود هستند/ رئیس جمهور آمریکا عروسک خیمه شب بازی پنتاگون
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما معصومه حاج حسینی مسئول دانشکده حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در پاسخ به این انتقاد برخی افراد که چرا در آمریکا حق ریاست جمهوری برای زنان لحاظ شده، ولی در ایران چنین حقی برای آنها در نظر گرفته نشده است، پاسخ داد: داستان آمریکا یک داستان متفادوت است از این جهت که هر کس در این کشور رئیس جمهور باشد، تنها یک عروسک خیمه شب بازی بیش نیست.
 
مسئول دانشکده حضرت زینب(س) تصریح کرد: از این جهت برخورداری از چنین حقی را نمی توان، برای زن یا حتی برای مردش افتخار و اجرای دمکراسی و برابری حق زن و مرد دانست.
 
حاج حسینی با تأکید بر اینکه در آمریکا اتاقی، تحت عنوان اتاق پنتاگون تصمیم گیرنده نهایی همه سیاست های این کشور است، افزود: در این اتاق سران صهیونسیم سیاست گزار راهبرهای کلان سیاست های آمریکا در برخورد با دنیا هستند و رئیس جمهور آمریکا تنها یک مجری بی اختیار  و بدون هیچ یدمبسوطی است.
 
وی در این خصوص به ذکر مثالی آشنا به ذهن پرداخت و گفت: شما در قضیه هسته ای نگاه کنید، آقای اوباما یک نظر داشت مجلس سنا و پنتاگن نظری دیگر، که در این میان آنها نظر وی را له کردند هر ممکن است این قضیه تنها یک بازی سیاسی باشد، اما حداقل ظاهر قضیه که این را نشان می داد که در تقابل نظر اوباماو پنتاگن وی نادیده گرفته شد.
 
این فعال سیاسی با اشاره مبسوط الید نبودن رئیس جمهور آمریکا، آن را در تضاد با ادعاهای حقوق بشری این کشور به ظاهر متمدن دانست و اظهار داشت: البته همین امر ما را نیز مطمئن می کند که رئیس جمهور آمریکا زن هم که باشد، نمی تواند در راستای تحقق آمال زنان کاری انجام دهد.
 
حاج حسینی با اشاره به اینکه دایره اختیارات رئیس جمهور در ایران وسیع و گاهی از رهبری هم بیشتر است، افزود: در کشور ما رئیس جمهور واقعاً مبسوط الید بوده به طوری که بسیاری از شوراهای عالی بعد از انقلاب که به دستور حضرت امام(ره) و حضرت آقا به وجود آمده اند، مثل شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و غیر و ذالک زیر نظر وی اداره می شوند.
 
وی مبسوط الید بودن مقام ریاست جمهوری در ایران را باعث افزایش مسئولیت ها در این خصوص برشمرد و تصریح کرد: واقعی بودن جایگاه ریاست جمهوری در ایران برخلاف کشوری مثل آمریکا ما را به این منظور می رساند که در این جایگاه قدرت واقعی است و به تبع حجم مسئولیت های آن زیاد است.
 
مسئول دانشکده حضرت زینب(س) در ادامه تصریح کرد: بنابراین کسی که قرار است رئیس جمهور باشد، واقعاً باید توانمندی های ویژه ای به لحاط فیریکی، بیولوژکی و روحی داشته باشد تا بتواند این عرصه پرمسئولیت، دردسرساز و پرتنش به سلامت عبور داده و به سرمنزل هدف برساند.
 
این کارشناس حقوق زنان ادامه داد: البته در این مسیر زن و مرد فرقی ندارند ما تنها معتقد نیستیم که زنان به واسطه لطافت روحی و جسمی شان از عهده انجام این مسئولیت ممکن است بر نیایند، بلکه معتقدیم بسیاری از مردان هم قادر به انجام این مسئولیت نبوده و گاهی با پا گذاشتن به این عرصه بدون توجه به مخاطرات آن کشور را متضرر کرده اند.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه زنانی که امروز داعیه ریاست جمهوری خودشان را با عنوان لحاظ کردن حق ریاست جمهوری برای زنان دنبال می کنند، در پست های مسئولیتی شان کارنامه قابل قبولی نداشته اند، خاطر نشان شد: در همین پست هایی که برعهده شان بوده کجا توانسته اند مشکلی از مشکلات حوزه زنان را حل کرده که الان داعیه اداره کشور را در سر می پرانند.
 
حاج حسینی در پایان گفت: بنابراین می توان نتیجه گرفت; که این خواسته زنان اصلاح طلب و حامی دولت جز یک بازی سیاسی و انتخاباتی نیست که تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آن را دنبال می کنند.
 
انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 435367
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *