۰
کارشناس ارشد روانشناسی:

بیماری های کشنده در کمین زنان و مردان نامتعهد به کانون خانواد

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: مردانی و چه بسا زنانی که تعهد اخلاقی نسبت به خانواده و همسرشان نداشته و به دنبال ارتباط های جنسی نامشروع باشند هم خودشان و به تبع همسرشان را در معرض بیماری های خطرناک و کشنده ای قرار می دهند.
بیماری های کشنده در کمین زنان و مردان نامتعهد به کانون خانواد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان مافاطمه احتسابی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با تقبیح ارتباط های نامشروع در حوزه روابط جنسی زن و مرد گفت: مردانی و (چه بسا زنانی) که تعهد اخلاقی نسبت به خانواده و همسرشان نداشته و به دنبال ارتباط های جنسی نامشروع باشند هم خودشان و به تبع همسرشان را در معرض بیماری های خطرناک و کشنده ای قرار می دهند.
 
این روانشناس در خصوص آسیب های روانی این مدل رفتارهای پرخطر از سوی مردان گفت: اگر زن تنها در معرض خیانت مرد قرار گرفته و آسیب روحی ببیند(ازدواج دوم و ارتباط مشروع) ممکن بود، بتواند با تطبیق خود با شرایط  راه حلی برای نجات خانواده اش پیدا کند اما زمانی که این آسیب به صدمات روحی منتهی نشده و صدمات جسمی نیز به همراه داشته باشد، در اکثر موارد همانند گناه نابخشودنی دامن مرد را می گیرد.
 
احتسابی در ادامه تصریح کرد: در اینگونه مواقع مرد نه تنها خودش را نابود کرده، بلکه به طور ناخواسته با نابود کردن زندگی همسرش او را در مقام انتقامی خطرناک بر می آورد.
 
وی 20 عنوان بیماری مقاربتی برای روابط جنسی نامشروع لحاظ کرد و گفت: انواع بیماری های مقاربتی از جمله مشکلاتی است که از طریق روابط جنسی نامشروع ایجاد شده و منتشر می شود دقت به این قضیه که این بیماری تنها یک مورد از 20عنوان بیماری است که فرد در این مدل ارتباط ها، درگیر آن شده و به دنبال زن و گاهی خانواده اش را مبتلا می کند.
 
این کارشناس خانواده ضمن توصیه به پرهیزگاری و دوری از هواهای شیطانی بیان داشت: در واقع بیماریهای مقاربتی طیف وسیعی از بیماری ها و مشکلات از جمله هپاتیت، سوزاک و ... را شامل می شوند که اکنون جای بحث آنها نیست.
 
احتسابی ضمن یادآوری مجدد اینکه زنی که از طریق همسرش به این نوع بیماری ها مبتلا شود، در جهت انتقام بر می آید، ابراز داشت: با این اتفاق برای زن هیچ زمینه گذشتی پیش نمی آید و به شدت و به شدت مرد را مورد هجوم قرار می دهد به گونه ای که هیج حمایت بهداشتی و عاطفی از مرد نداشته و درصد انتقامی سخت بر می آید.
 
وی با اشاره به تغییر رویکرد افزایش مبتلایان به ایدز در نتیجه ارتباط های نامشرع، گفت: در حالی که طی سال های قبل بیشترین مبتلایان به ایدز به رفتار های پرخطر ناشی از اعتیاد بر می گشت متأسفانه امروزه به جهت رواج روابط نامشروع حاصل از تأثیرات فیلم های ماهواره و شبکه هاب مجازی به ارتباط های جنسی غیر شرعی معطوف شده است.
 
انتهای پیام/گوهر شاد نیوز
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 435368
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *