۰

جزئیات کشف محموله بزرگ قاچاق 67 کانتینر لاستیک در بندرعباس

ناظر گمرکات استان هرمزگان جزئیات جدیدی از کشف محموله 67 کانتینر لاستیک قاچاق به کشور را تشریح کرد.
جزئیات کشف محموله بزرگ قاچاق 67 کانتینر لاستیک در بندرعباس
از بندرعباس، علیرضا دشتانی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری فرمانده انتظامی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محموله 67 کانتینری لاستیک قاچاق در شهریورماه امسال وارد کشور شده بود که صاحبان آن اقدام به جعل اسناد گمرکی کرده‌اند تا بتوانند با تعرفه 5 درصد این کالاها را از گمرک ترخیص کنند.
وی با بیان این که تعرفه اصلی واردات لاستیک به کشور 20 درصد است، عنوان کرد: جاعلان در این پرونده با دستکاری اسناد و مدارک مربوط به کالاها، نوع کالا را کائوچو عنوان کرده‌اند تا بتوانند از تعرفه واردات کائوچو استفاده کرده و این محموله را وارد کشور کنند.
ناظر گمرکات هرمزگان افزود: بنده دو ماه است که به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان منصوب شده‌ام و در این دو ماه نهایت همکاری را با نیروی انتظامی و مراجع قضایی برای برخورد با باندهای قاچاق کالا انجام داده‌ایم و کشف این پرونده نیز با پیگیری‌های نیروی انتظامی و در سایه همکاری مشترک میان پلیس و گمرک صورت گرفته است.
دشتانی خاطرنشان کرد: یگان‌های واکنش سریع متشکل از گمرک، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در استان هرمزگان در موضوع مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شده که همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند که نمونه آن را می‌توان در این کشف بزرگ دید.
وی تأکید کرد: در پرونده کشف 67 کانتینر لاستیک قاچاق به کشور هیچ کدام از نیروهای گمرک نقشی نداشته‌اند و دستگیر نشده‌اند.
ناظر گمرکات هرمزگان از دستگیری‌های گذشته در اداره کل گمرکات استان نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: من چون به تازگی در این جایگاه قرار گرفته‌ام تمایل ندارم تا به گذشته بپردازم بلکه همه توان خودم را معطوف به همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا قرار داده‌ام تا این استان مکان امنی برای قاچاقچیان نباشد و به‌حمدالله این امر ممکن شده و هرمزگان دیگر جای امنی برای قاچاقچیان نیست.
دشتانی به تعداد دستگاه‌های ایکس‌ری مستقر در دهانه خروجی گمرکات استان نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: در حال حاضر دو دستگاه ایکس‌ری در گمرک مستقر است که ما روزانه 300 کانتینر از 2500 کانتینر خروجی را کنترل می‌کنیم که این کنترل نیز قالبا در مورد کالاهایی صورت می‌گیرد که مشکوک بوده و یا گزارشی در مورد آنها دریافت کرده باشیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در اردیبهشت ماه سال آینده تجهیزات کنترلی جدیدی از جمله یک دستگاه ایکس‌ری نسل جدید از نوع نسل سه و چهار این تجهیزات را در گمرک هرمزگان نصب کنند تا بر حجم فعالیت‌های کنترلی برای مقابله با قاچاق کالا افزوده شود.
به گزارش فارس، 36 کانتینر از 67 کانتینر کشف شده از این باند بزرگ قاچاق لاستیک به کشور در محل محوطه صبحگان فرماندهی انتظامی هرمزگان در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 436575
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *