۰

راه شهدای دفاع مقدس آزادی لبنان، غزه، حلب و موصل را تضمین کرد/ شهدای حادثه پلاسکو نمونه‌هایی از انسان‌های ارزشمند و افتخارآفرین

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه راه شهدای دفاع مقدس آزادی حلب، موصل، غزه و لبنان را تضمین کرد، گفت: شهدای حادثه پلاسکو مایه افتخار ما هستند و به آنها می‌بالیم.
راه شهدای دفاع مقدس آزادی لبنان، غزه، حلب و موصل را تضمین کرد/ شهدای حادثه پلاسکو نمونه‌هایی از انسان‌های ارزشمند و افتخارآفرین
مهدی چمران در مراسم تقدیر اهالی فرهنگ و رسانه از خانواده‌های شهدای آتش‌نشان اظهار داشت: به همه خانواده‌های داغدار شهدای پلاسکو صمیمانه تسلیت می‌گویم و علو درجات را برای این عزیزان خواستار هستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که صبر و سلامتی برای آنها مسئلت دارد.
وی افزود: در این دنیا انسان‌های زیادی هستند که ظاهراً زنده بوده و حرکت می‌کنند، راه می‌روند، غذا می‌خورند و روز و شب خود را طی کرده ولی اگر به عمق زندگی آنها بنگریم شاید مردگان متحرکی بیش نباشند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: این افراد زندگی عادی و معمولی بدون سود و نفعی برای سایر اعضای بشر داشته البته بگذریم از انسان‌هایی که ظلم می‌کنند و تلاش داشته که زندگی دیگران را به تباهی برسانند. که نام این افراد را انسان نهادن درست نیست.
چمران اضافه کرد:‌عده‌ دیگری از انسان‌ها زندگی آنها حرکت و خیر، عشق‌آفرینی، شورآفرینی، ایجاد محبت، پیوند، ساختن و حرکت به سوی خداوند بزرگ است که این افراد برای خیر بشر و رضای خدا زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشته و تلاش می‌کنند در زندگی دیگران بیشتر از زندگی خود ارزش قائل شوند.
وی گفت: این افراد ارزشی بیشتر از نفس خود برای آرامش دیگران قائل بوده و در واقع نمونه‌ کامل انسانیت هستند. اگر چه ممکن است این افراد زنده نباشند و از دنیا بروند ولی باز نام آنها را انسان می‌گذاریم و یاد و خاطره آنها همیشه زنده خواهد ماند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: نام این افراد در یادها نقش بسته و زوال‌ناپذیرند همچنین به دلیل اقداماتشان زنده و جاوید هستند.
چمران گفت:‌خداوند می‌فرماید آنها که در راه خدا کشته می‌شوند فکر نکنید از دنیا رفته‌اند چرا که آنها زنده بوده و نام و یادشان باقی خواهد ماند.
وی از شهدای دفاع مقدس یاد کرد و گفت:‌راه این شهدا باقی و زنده مانده است و راه آنها آزادی لبنان را تضمین کرده و خونشان آزادی موصل و حلب را به همراه داشت همچنین آزادی غزه را به وجود آورد و ضمانت کرد.
وی گفت: ما نظایر این انسان‌ها را در جامعه کم نداریم و شهدای گرانقدری داریم که مایه افتخار ما هستند و ما به آنها می‌بالیم و افتخار می‌کنیم هر چند که در میان ما نیستند البته از نبودشان زجر می‌کشیم ولی آنها به ملکوت اعلاء و لقا‌ءالله رسیده‌اند.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله شهدای حادثه پلاسکو نیز عند ربهم یرزقون شده‌اند، گفت: ان‌شاءالله این افراد روزی دائمی خود را از خداوند گرفته گذشت کردند و سوختند که دیگران نسوزند.
وی گفت:‌این افراد جان خود را فدا کرده تا دیگران سالم بمانند و در مسیر خطر قدم برداشته و مرگ را جلوی جشمانشان دیدند ولی با این حال جلو رفتند تا بقیه را نجات دهند و این اقدام ایثار و گذشت بوده و بسیار ارزشمند است. 
رئیس شورای شهر تهران  ادامه داد: این افراد نمونه‌های افتخارآمیز برای کشور ما بوده که کمتر امثال آنها در دنیا وجود دارد. 
وی به شهادت آتش‌نشانی قبل از حادثه پلاسکو به نام امید اشاره کرد و گفت:‌ما در غم شهادت این شهید بودیم که به دل آتش زده بو دو نوجوانی را از آتش خارج کرد ولی خودش جان به جان آفرید تسلیم کرده بود.
چمران اضافه کرد:‌ما در غم این حادثه بودیم که حادثه دیگری رخ داد و پلاسکو دچار ریزش شد  در یک روز این افراد شجاعانه ولی مظلومانه شهید شدند. البته باید توجه داشت که شهدای پلاسکو با قدرت و ایثارگری جان باختند و به خیل عظیم شهدا رسیدند.
رئیس شورای شهر تهران گفت: این مسئله زنده بودن واقعی است و ارزش دارد و در واقع این شهدا از امتحان الهی روسفید بیرون آمده‌اند چرا که جانشان را فدا کردند تا دیگران زنده بمانند و این برای ما بسیار ارزشمند است.
وی گفت: شاید خانواده شهدا  الان این ارزش را احساس نکنند چرا که در غم از دست دادن عزیزانشان می‌سوزند ولی این ارزش و اعتبار برای شهدا وجود دارد و از رهبری گرفته تا همه افراد جامعه برای شهدای پلاسکو ارزش قائل هستند و این عزیزان جایگاه والایی دارند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 437151
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *