۰

بسیج دانشجویی به دنبال توسعه کمی و کیفی حرکت‌های جهادی/ رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کننده توسعه کمی و کیفی حرکت‌های جهادی

نشست خبری اردو های جهادی دانشجویی در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
بسیج دانشجویی به دنبال توسعه کمی و کیفی حرکت‌های جهادی/ رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کننده توسعه کمی و کیفی حرکت‌های جهادی
در ابتدای نشست داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب گفت: امروز رهبری فرمودند که هر کشوری سرمایه های فرهنگی دارد که باید قدر آنها را بداند و از آنها استفاده کند و چراغ راهی برای آینده بسازد که اردو های جهادی نیز از همین جنس است.
 
IMG_5112.JPG
وی افزود: اینکه مردم ما حس نوع دوستی دارد و با اینکه دشمن ما تلاش می کند تا حس بی تفاوتی را در جامعه حاکم کند هزاران جوان در ایام تابستان و در گرما از اوقات فراغت و راحتی خودش می زند و وارد کارزار سخت می شود و با کمترین امکانات در دورترین نقاط کشور بیش از 20 روز وقت می گذارد و خودش را وقف مردم کشورش  می کند و این یکی از سرمایه های بزرگ این کشور است که ما باید هم قدر بدانیم و تلاش بکنیم این روحیه افزاشی پیدا کند.
 

بسیج دانشجویی به دنبال  توسعه کمی و کیفی حرکت های جهادی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: ما به به دنبال  توسعه کمی و کیفی حرکت های جهادی هستیم. اول اینکه تعداد بیشتری از عزیزان دانشجوی ما به خلق و خوی جهادی عادت کنند و حس نوع دوستی در آنها زیاد شود و هنگامی که فارغ التحصیل شد خودش را خدمت گزار ملت بداند و تلاش کند تا زندگی بهتری برای مردم فراهم کند.
 
وی افزود:یکی از  بحث های اساسی تربیتی ما در دانشگاه ها بحث روحیه جهادی است.ما به دنبال این هستیم احساس مسئولیت را در جوانان افزایش دهیم عکس کاری که دشمن می کند.
 
وی گفت:دومین نکته بحث توسعه کمی حرکت های جهادی است.اردوهای جهادی دانشجویی از سال 78 شکل گرفته است و به مرور گسترش یافته است و اکنون هر دانشگاهی حد اقل یک گروه جهادی را دارد.در چند سال اخیر که مسئله جنگ اقتصادی شکل گرفته است ما به سمت اشتغالزایی رفته ایم و در این بخش کارهایی نیز انجام شد و آموزشهایی داده شد.
 
گودرزی گفت: برنامه امسال ما این است که فعالیت های جهادی فقط محدود به مناطق مرزی نشود و دانشجویان در استانهای خودشان و دانشگاه خودشان به خدمت رسانی به مردم بپردازند و در مرحله بعد هر کس که توانست به مناطق محروم برود و خدمت رسانی کند.

وی افزود:  بحث اول توسعه مکانی است و  دوم توسعه زمانی به این معنا که ما به می خواهیم دانشجویان  365 روز سال را به خدمت رسانی به مردم بپردازند و سوم توسعه نیروی انسانی است تا علاقمندان بیشتری بتوانند به خدمت رسانی بپردازند در هر جایی که هستند حتی خوابگاه های دانشجویی نیازمندان را شناسایی کنند و به رفع احتیاجات آنها بپردازند.


رفع آسیب های اجتماعی کمک کننده توسعه کمی و کیفی حرکت های جهادی

گودرزی گفت: بسیج دانشجویی یکی از کارهای اصلی خودش را برطرف کردن آسیب های اجتماعی و مسائلی که خانواده های ما با آنها روبرو هستند مانند اعتیاد ، طلاق ، مسئله بیکاری جوان ها و ... می داند و آسیب های اجتماعی را هم در مقام تئوری و هم در مقام عمل و هم مقام مطالبه گری از مسئولین  پیگیری می کند.

وی افزود: نگاه ما این است که هر کسی چنین دغدغه ای دارد زمینه برایش فراهم شود و بتواند به راحتی فعالیت کند.در این زمینه با سازمان ها ارگان های مربوطه مانند شورای انقلاب فرهنگی ، ناجا ، بنیاد برکت و ... مذاکره کرده ایم تا به رفع این آسیب های اجتماعی کمک کنیم.
 
وی گفت: رویکرد دیگر بسیج دانشجویی این است که تمرکز چندساله ای داشته باشیم در یک منطقه و با کمک مردم منطقه و با آموزش هایی که می دهیم کمک کنیم و منطقه را برای همیشه از محرومیت نجات دهیم.

انتهای پیام/دانا
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 437227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *