۰

«افسردگی» در کمین مردان بیکار و فقیر/ دستوراتی برای بهبود سلامتی «مردان»

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مردان باید حداقل هفته‌ای 150 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند به صورتی که ضربان قلب افزایش یابد و بدن عرق کند.
«افسردگی» در کمین مردان بیکار و فقیر/ دستوراتی برای بهبود سلامتی «مردان»
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:‌ طبق مطالعه‌ای که در سال 1390 بین گروه سنی 15 تا 64 سال در کشور انجام گرفت مشخص شد که 10.7 درصد مردان در کشور دچار افسردگی هستند.
وی افزود: غمگینی، کاهش حوصله‌ و انرژی و کاهش یا افزایش اشتها و خواب اگر به مدت 2 هفته ادامه یابد، نشان دهنده افسردگی است.
معاون بهداشت گفت: به طور کلی، سلامتی مردان به سه دلیل، آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مورد آسیب قرار می‌گیرد.
وی افزود: یکی از عوامل اصلی افسردگی در مردان در جامعه ما بیکاری و فقر است که برای رفع این مشکل نیاز به توسعه اقتصادی در کشور وجود دارد.
سیاری گفت: بیماری‌های واگیرداری همچون ایدز و هپاتیت و بیماری‌های غیرواگیر همچون تغذیه نامناسب و کم تحرکی از عوامل خطر هستند. بنابراین توصیه می‌کنم که مردان حتماً به تغذیه مناسب توجه کنند و مصرف روغن، نمک و قند را کاهش دهند.
وی اضافه کرد:‌ همچنین مردان باید کنترل وزن را در دستور کار خود داشته باشند. با افزایش سن مشکلاتی همچون فشار خون، قند و چربی به وجود می‌آید. این موارد چون در ابتدای امر هیچ علامتی ندارند اگر پیش‌گیری نشوند منجر به سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌شود.
معاون بهداشت گفت: مردان باید حداقل هفته‌ای 150 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند به صورتی که ضربان قلب افزایش یابد و بدن عرق کند.
سیاری در پایان گفت: همچنین کنترل خشم و استرس از عواملی است که می‌تواند سلامت روانی را در مردان بهبود بخشد. استرس یکی از علت‌های اصلی افسردگی است که زمینه آن سبک زندگی، بیکاری و فقر است. بنابراین ما باید مهارت‌های صحیح زندگی، افزایش ارتباطات اجتماعی و حل مسئله را به افراد آموزش دهیم.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 437645
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *