۰

تولید محصولات شرکت پارس خودرو کاهش یافت/ توقف موقت تولید تندر۹۰

توقف تولید شرکت‌های خودروساز در پی آتش‌سوزی شرکت قطعه‌ساز کروز ادامه دارد و در پی توقف خط تولید برخی محصولات سایپای کاشان، امروز خط تولید تندر ۹۰ در پارس خودرو هم متوقف شد.
تولید محصولات شرکت پارس خودرو کاهش یافت/ توقف موقت تولید تندر۹۰
 
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،آتش سوزی در انبار یکی از بزرگترین قطعه‌سازان کشور امروز تولید خودرو در شرکت پارس خودرو را نیز کاهش داد.
بر اساس این گزارش تولید اغلب محصولات پارس خودرو به دلیل سوختن قطعات تولیدی شرکت کروز با کاهش مواجه شده است و امروز خط تولید تندر 90 به کلی متوقف شد.
علاوه بر این شیفت‌های دائمی تولید شرکت پارس خودرو در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته تعطیل اعلام شده است.
خودروسازان در پی آتش سوزی کروز به سفارش تولید قطعات مورد نیاز خود به قطعه سازان کوچک روی آورده‌اند، اما این اقدام نارضایتی شرکت‌های کوچک را در پی داشته است. به گونه ای که این شرکت‌ها می گویند مشکل تولید کروز حل شود بار دیگر خودروسازان جواب سلام آن‌ها را نخواهند داد.
کروز در سال‌های اخیر در جهت خرید سهام مدیریتی شرکت‌های بزرگ خودروساز حرکت و سعی کرده است کرسی‌های هیات مدیره آن‌ها را تصاحب کند. به گونه‌ای که در حال حاضر در ایران خودرو دارای سهام مدیریتی و کرسی هیات مدیره بوده و در گروه بهمن سهام مالکیتی و مدیریتی دارد. این شرکت قطعه‌ساز همچنین از طریق سرمایه‌گذاری بهمن صاحب بخشی از سهام خرد شرکت سایپا است.
این وضعیت به زعم بسیاری برهم زننده بازار رقابت در صنعت قطعه‌سازی بوده و سبب قرار گرفتن بازار قطعه خودروسازان بزرگ داخلی در اختیار و انحصار کروز بوده است.
اگر چه این انتقادات همواره از سوی کروز نفی شده ، اما توقف تولید شرکت‌های خودروساز در پی آتش‌سوزی مذکور بر صحت انتقادات و نارضایتی های مطرح صحه گذاشته است.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 437865
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *