۰
كارشناس ارشد اقتصاد و استاد دانشگاه خاش:

افزايش قيمت خودروها در شرايط ركود هيچ توجيهي ندارد/ سونامی افزایش قیمت در بازار خودرو به ضرر مردم است

كارشناس ارشد اقتصاد و استاد دانشگاه شهرستان خاش گفت: افزايش قيمت خودروها در شرايط ركود غير منطقي و هيچ توجيهي ندارد و لذا بايد دولت بر بازار خودروها نظارت كند و بجاي افزايش قيمت به دنبال افزايش كيفيت خودروها باشند.
افزايش قيمت خودروها در شرايط ركود هيچ توجيهي ندارد/ سونامی افزایش قیمت در بازار خودرو به ضرر مردم است
خدانظر خاشي كمال آبادي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: متاسفانه در روزهاي اخير شاهد نوسانات افزايشي قيمت خودرو خصوصاً در خودروهاي داخلي بوديم كه اين افزايش قيمت قطعاً بدون مجوز شوراي رقابت غيرقانوني است.
 
وي با بيان اينكه با توجه به شرايط ركود كنوني افزايش قيمت خودرو غير منطقي است، تصريح كرد: بايد شوراي رقابت مانند هميشه بر روي خودروها پس از كنترل كيفيت نمره بدهد و سپس توليدكننده مي توانند با مجوز شوراي رقابت افزايش يا كاهش قيمت را انجام دهد.
 
خاشي كمال آبادي گفت: قاعدتاً با توجه به شرايط موجود اقتصادي و ركود افزايش قيمت خودرو آن هم در چندروز متوالي صحيح نيست و اگر اين مسئله استمرار پيدا كند مطمئناً تقاضا كاهش پيدا مي كند.
 
وي با بيان اينكه انحصار در بازار خودروي داخلي سبب شده تا رقابت در اين بخش آنگونه كه شايسته است جاري و ساري نشود، افزود: بدون شك در نبود فضاي رقابتي سازنده، شاهد بهبود وضعيت كيفي يا قيمت گذاري منطقي بر خوردوها نخواهيم بود و اين روند مشكلاتي را براي بازار ايران ايجاد مي كند.
 
اين كارشناس ارشد اقتصاد شهرستان خاش بيان كرد: مردم از كيفيت بعضي از خودروها رضايت ندارند و لذا بايد خودروسازان به جاي افزايش قيمت، به فكر افزايش و بهبود كيفيت محصولاتشان باشند تا رضايت مشتري را جلب كنند.
 
وي با بيان اينكه افزايش قيمت دو خودرو پرايد و تيبا متناسب با كيفيت اين خودروها نيست، گفت: متاسفانه تاكنون چندين بار به شركت هاي خودروسازي در خصوص قيمت بالاي خودروها تذكر داده شده است اما آن ها بجاي كاهش قيمت ها، افزايش را در دستور كار خود قرار داده اند.
 
خاشي كمال آبادي با بيان اينكه افزايش قيمت خودرو به ضرر مردم است، خاطرنشان كرد: برخي ها معتقد هستند كه به دليل بهره وري پايين و هزينه هاي تمام شده بالاي توليد خودروهاي داخلي، روند افزايشي تراژ خودروي داخلي تاثير چنداني بر قيمت آن، براي مصرف كنندگان نمي گذارد و افزايش نيروهاي مازاد و فعال اين شركت ها يكي ديگر از دلايل افزايش قيمت خودروها است.
 
وي بيان كرد: متاسفانه دولت نيز از شركت هاي خودروسازي و توليدكنندگان داخلي حمايت نمي كند تا حداقل با حمايت دولت اين شركت ها تا حدودي قيمت خودروها را كاهش دهند و مرهمي بر اين گراني بازار باشد.
 
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه متاسفانه نظارت دقيق و صحيحي بر بازار خودرو انجام نمي شود، ادامه داد: چنانچه اگر كنترل صحيح و دقيق كارشناسي شده بر بازار انجام شود قطعاً با افزايش قيمت هاي نجومي و غير منطقي مواجه نخواهيم شد.
 
وي با بيان اينكه بايد قيمت خودرو تك نرخي و ثبات در اين حوزه ايجاد شود، گفت: در چهارسال اخير شاهد افزايش تدريجي قيمت خودرو در بازار بوديم به گونه اي كه برخي خودروها از هفت ميليون به 20 ميليون رسيده است.
 
خاشي كمال آبادي بيان كرد: بايد با توجه به شرايط افزايش قيمت خوردو در بازار، تقاضا از سمت مردم كاهش پيدا كند تا شركت هاي خودروسازي مجبور به كاهش هزينه هاي خودروها شوند.
 
وي اظهار كرد: بايد دولت و مجلس براي حل نابساماني و اين مشكلات بازار خودرو يك دستورالعمل و قانوني را تدوين كنند تا شاهد افزايش قيمت هاي غير منطقي در بازار خودرو نباشيم و در زندگي مردم نيز مشكلي ايجاد نشود.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 441327
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *