۰

تعطیلی ارکستر سمفونیک و ملی در دولت قبل خلاف واقع است/ دولت روحانی با چند ده میلیارد نتوانست موسیقی را اداره کند

حمیدرضا شاه آبادی با اشاره به صحبت‌های روحانی مبنی بر تعطیلی ارکستر ملی و سمفونیک در دولت قبل عنوان کرد: درباره ارکستر سمفونیک چندین بار این ادعا را از زبان رییس جمهور شنیدیم که بر اساس مدارک و اسناد، خلاف واقع است.
تعطیلی ارکستر سمفونیک و ملی در دولت قبل خلاف واقع است/ دولت روحانی با چند ده میلیارد نتوانست موسیقی را اداره کند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد دولت گذشته مبنی بر صحبت های رییس جمهور مستقر ، حسن روحانی درباره وضعیت ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در دولت گذشته و اکنون گفت: درباره ارکستر سمفونیک در طول چهار سال گذشته چندین بار از زبان آقای رییس جمهور مطالبی خلاف واقع مبنی بر اینکه در زمان مدیریت من و چهار سال پایانی دولت نهم و دهم شنیدیم که ارکستر سمفونیک تعطیل بوده و دولت جدید ارکستر سمفونیک را احیا کرده است!
وی در ادامه یادآور شد: این شرایط در دوره فعالیت بنده با اطمینان می گویم که ارکستر سمفونیک نه تنها تعطیل نشد بلکه فعالیت جدی و گسترده ای داشت به گونه ای که اجراهای آن در سال های 90 و 91 چندین برابر گذشته شد و برنامه هایی از پیش تعیین شده نیز داشتیم حتی در سال 90 با رهبران مهمان اجراهای کارشناسی شده و جامعی برگزار شد.
شاه آبادی با اشاره به پایان دوره فعالیتش گفت: در این زمان نیز هم ارکستر سمفونیک فعال بود علاوه بر این در شروع دوره مسئولیت بنده ارکستر ملی مدت ها بود که تعطیل شده بود و در آن دوره هم ما توانستیم ارکستر ملی را احیا کرده و برنامه هایی داشته باشیم. آخرین اجراها حتی در دوره قبل آنقدر مشخص و منظم بود که جداول آن نیز موید این صحبت ها است.
وی همچنین درباره تغییراتی که در وضعیت این ارکسترها صورت گرفته بود، گفت: بله تغییراتی داشتیم که در زمان تغییر دولت و زمان جابه جایی و انتقال ایام آزمون صورت گرفت. موید صحبت من نیز مراسم معارفه آقای جنتی وزیر جدید ارشاد بود که با حضور همین آقای جهانگیری صورت گرفت در آن روز و با حضور وزیر جدید نه تنها سرود ملی جمهوری اسلامی ایران اجرا شد بلکه با سالار عقیلی نیز اجرای مشترکی به همراه قطعات دیگری در میان برنامه ها داشتیم.
شاه آبادی با تأکید بر حضور ارکستر در ابتدای دولت جدید گفت: حال نمی دانم دوستان صلاح دیدند که ارکستر تعطیل شود به هر انگیزه مثل تأمین منابع مالی و تأمین بودجه! 
وی همچنین افزود: درباره ارکستر ملی هم باید بگویم که آخرین اجرایمان اردیبهشت 92 بود تا پایان دولت هم ارکستر ملی فعال بود اما اینکه دولت قبل ارکستر ملی را تعطیل کرده بود و این دولت آن را احیا کرد، خلاف بین و روشن و واضح است.
شاه آبادی با اشاره به اینکه کاری با مسائل احیاء شدن یا نشدن ارکستر ملی و سمفونیک در دوره جدید ندارد، گفت: اما این را باید بگویم که ما با بودجه 2 میلیاردی کل موسیقی را اداره کردیم اما این آقایان با بودجه چند ده میلیاردی نتوانستند خوب کار کنند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 438271
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *