۰

وقیحانه دروغ می‌گویند/ جنگ با وادادگی و انفعال‌ ایجاد می‌شود نه با قدرت و حکمت/ مردم از وعده‌های پوچ خسته‌اند

از ابتدا روشن بود که قبله بعضی از این‌ها غرب است و پیشرفت کشور را چیزی جز دلخوش کردن به مصرف کالاهای غربی نمی‌دانند و فراتر از این، اساساً باور چندانی به هویت مستقل ایرانی و توانایی او برای حرکت در یک مسیر عزتمندانه ندارند.
وقیحانه دروغ می‌گویند/ جنگ با وادادگی و انفعال‌ ایجاد می‌شود نه با قدرت و حکمت/ مردم از وعده‌های پوچ خسته‌اند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی(مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا): برنامه‌های متنوع و پر تعداد رادیویی و تلویزیونی خصوصاً مناظره‌ها موجب شده تا تبلیغات انتخاباتی، به دور از ریخت و پاش‌های غیرقابل توجیه یا رفتارهای سبک و عوام فریبانه، عمدتاً به سمت ارتقاء آگاهی‌های عمومی درباره صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شود.
در مجموع، بنده برنامه‌های رادیویی و تلویزیون را مفید می‌دانم و به سهم خود از زحمات مدیران صداوسیما تشکر می‌کنم. همه به ویژه رسانه‌ها باید تلاش کنند تا از طرفی میزان مشارکت مردم در این انتخابات به حداکثر برسد و إن‌شاءالله رکورد تازه‌ای از مشارکت در زیر چتر مردم‌سالاری دینی در این انتخابات ثبت شود.
از طرف دیگر، باید شرایطی را فراهم کنند تا بر اساس معیارهای واقعی، مردم به نامزد شایسته مسئولیت خطیر ریاست جمهوری برسند. بر این اساس، تصور می‌کنم تا الان مردم تا حدی توانسته‌اند با تعقیب برنامه‌های صداوسیما به افراد شایسته نزدیک شوند. البته در مناظره اخیر و بر خلاف انتظار مردم، همچنان شاهد رفتارهای عوام فریبانه برخی کاندیداها بودیم.
من در همان ابتدای دولت یازدهم یادداشتی دادم؛ «دولت یازدهم به دنبال مهندسی افکار عمومی است» که در آن نسبت به برنامه بعضی برای مهندسی افکار عمومی هشدار دادم. مهندسی افکار عمومی در یک بیان ساده، یعنی جابجایی واقعیت‌ها و فریب مردم با نفوذ در ذهنیت آنها. به نظر می‌رسد، اوج این مهندسی را در برجام شاهد بودیم که با دروغ‌پردازی و پنهان کاری و انداختن پرده بر روی منافع حقیقی کشور، شرایط سختی را به مردم ایران تحمیل کردند که تا الان هیچ ثمره روشنی نداشته است.
از ابتدا روشن بود که قبله بعضی از این‌ها غرب است و پیشرفت کشور را چیزی جز دلخوش کردن به انتقال ظواهر پیشرفت و مصرف کالاهای غربی نمی‌دانند و فراتر از این، اساساً باور چندانی به هویت مستقل ایرانی و توانایی او برای حرکت در یک مسیر عزتمندانه و پرنفع ندارند.
به هر حال، امیدواریم با بیداری مردم عزیز و نجات از پروژه مهندسی افکار عمومی، بساط  افراد ناشایست از مدیریت کشور جمع شود و با آمدن یک رئیس جمهور متشخص، پرتوان، انقلابی و دین مدار، شرایط  وخیم و بی‌سابقه کشور عوض شود. 
حقیقت این است که مردم از شعارهای توخالی و وعده‌های پوچ خسته شده‌اند، از منزوی شدن نخبگان کشور ناراحتند؛ رکود اقتصادی و بیکاری و ویژه‌خواری‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که نمونه‌های کوچک آن را در حقوق‌های نجومی دیدیم، واقعاً رمقی برای اقتصاد کشور باقی نگذاشته و تأسف‌بارتر اینکه موج تازه‌ای از محرومیت و آسیب‌های اجتماعی را طی چهار سال اخیر وارد کشور کرده است.
مهم‌تر اینکه مواجهه ضعیف و منفعلانه بعضی با غرب، مردم ایران را در سال‌های اخیر کراراً تحقیر کرده است. امروز همین‌ها در ادامه پروژه مهندسی افکار عمومی به مردم می‌گویند اگر به ما رأی ندهید جنگ می‌شود! باز هم وقیحانه دروغ می‌گویند، جنگ با ادامه انفعال، ضعف، وادادگی و ناهوشیاری ایجاد می‌شود نه با قدرت و حکمت. 
تجربه نشان داده که اتفاقاً این تیپ رفتارها، امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. به هر حال، امیدوارم ادامه مناظره‌ها طی دو هفته آتی، واقعیت‌ها را از پشت پرده خارج کند و مردم را به یک انتخاب انقلابی، پرمنفعت و عزیزانه رهنمون کند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 438272
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *