۰

انتقاد از بی‌توجهی به صنعت گردشگری در برنامه ششم/ فضای غبارآلود بین سازمان گردشگری و بخش خصوصی

در نشست رئیس اتاق بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری از بی توجهی برنامه ششم توسعه به صنعت گردشگری انتقاد و عنوان شد در ۱۰ سال گذشته بخش گردشگری نتوانست وظیفه خود به عنوان پیشران در اقتصاد را ایفا کند.
انتقاد از بی‌توجهی به صنعت گردشگری در برنامه ششم/ فضای غبارآلود بین سازمان گردشگری و بخش خصوصی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با فعالان اقتصادی گفت: صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از نظام های فراگیر و دارای کارکردهای متنوع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: شاید بخش گردشگری در توسعه پایدار روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از گذشته تاکنون نقش بی بدیل در روابط کشورها را بر دوش کشیده و بخش گردشگری محور قابل اتکا و توجهی برای سناخت و تعامل طرف‌های مختلف شناخت سنت‌ها و تعالی بخشی به مودت و دوستی و در نهایت اثرگذاری قابل توجه در صلح جهانی است.
وی بیان داشت: تحقق این رسالت‌ها و کارکردها قطعا پیرو تدوین یک سری سیاست ها و برنامه های مدونی است که بتوان از این مولفه‌ها نتایج مطلوبی برای کشور حاصل کرد.
شافعی تصریح کرد: بخش خصوصی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار و محور حرکت دهنده این کارکرد است، بنابراین یک تعامل سازنده و یک روابط تعریف شده بین دولت و بخش خصوصی هم در بخش سیاست‌گذاری و در تدوین برنامه‌های بلند مدت و اجرا می تواند اهداف را محقق سازد.
رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: در دهه گذشته آنچه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیده می شود، جفای بزرگی انجام سده و در جایی که می توانست این بخش به عنوان پیشران قابل تاثیر و مهم در اقتصاد و فرهنگ باشد، متاسفانه در زمان هایی از این حرکت و هدف متو قف بوده و ما امروز در فضایی هستیم که جبران مافات گذشته را این سازمان از نظر بخش خصوصی باید صورت بگیرد.
شافعی با بیان اینکه ما توجه ویژه و تکیه بر قابلیت های بخش خصوصی را خواهان هستیم بیان داشت: قطعا با موقعیت های ممتاز و جاذبه های قابل توجه و طبع بی نظیر مردم ایران در مهمان توازی در شرایطی که فضا متفاوت از گذشته شده گردشگری می تواند به عنوان یک محور قابل اثر در اقتصاد ما مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: انچه که امروز در فضای کسب و کار در سازمان میراث فرهنگی از گذشته مشاهده می‌شود، یک فضای بسیار غبار الود و پرتنش ور ارتباط با بخش خصوصی بوده و شاید برای کسب مجوز در گذشته مرارت های زیادی کشیدیم که البته در حال حاثر تعامل بیشتری بین سازمان و کمیسیون گردشگری اتاق ایران ایجاد شده است.
شافعی با اشاره به سهم 7 درصدی گردشگری از تجارت جهانی بیان داشت: با تمام پتانسیل هایی که در ازران وجود دارد، سهم ایران در این مقوله کمتر از نیم درصد است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی اماده حرکت جدیدی در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به صتعت گردشگری کم توجهی شده و به پتانسیل هلی قابل توجه این بخش در برنامه ششم توجه نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تعامل مجلس و کمیسیون بخش خصوصی بتوانیم اینده متفاوت با گذشته را در زمینه گردشگری به وجود آوریم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 438400
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *