۰

ضریب ارزش اعمال در ماه رجب چندین برابر می‌شود

رئیس حوزه علمیه قزوین درباره اهمیت ماه مبارک رجب، عنوان کرد: ضریب اعمال در ماه رجب چندین برابر می‌شود و بیان اذکار مختلف در این ماه پر خیر و برکت بسیار توصیه شده است.
ضریب ارزش اعمال در ماه رجب چندین برابر می‌شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با صبح قزوین، درباره فضیلت ماه رجب، گفت: یکی از اعمالی که در این ماه مبارک به آن توصیه شده خواندن دعا در موقت مغرب و شام است.

وی با استناد به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) درباره قرائت دعای "یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ" در ماه رجب، در صبح و شام و پس از نمازها، بیان کرد: این دعا دارای مضامین بسیار متعالی است که نمازگزار را به اوج می‌رساند.

این کارشناس مسائل مذهبی به اهمیت استغفار در ماه رجب اشاره کرد و ادامه داد: در روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نقل شده است که هر کس در این ماه صد مرتبه ذکر"اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ اَتُوبُ إِلَیْه" ِرا بیان کرده و سپس صدقه بدهد خداوند متعال اجر شهید در راه خدا را به او می‌دهد و اجر عملش را چهارصد برابر می‌کند.

بیان ذکر لا اله الا الله در این ماه بسیار توصیه شده است 
عباسی در تصدیق اهمیت ماه مبارک رجب، عنوان کرد: ضریب اعمال در ماه رجب چندین برابر می‌شود و بیان اذکار مختلف از جمله ذکر لا اله الا الله در این ماه پر خیر و برکت بسیار توصیه شده است.

وی با اشاه به اعمال مشترک و اعمال خاصه روزهای ماه رجب، اظهار کرد: در این ماه فرستادن صلوات، صدقه دادن، قرائت خواندن، خواندن دعاهای سفارش شده در ماه رجب و اعمالی که در مفاتیح‌الجنان به تشریح بیان شده بسیار سفارش شده است.

رئیس حوزه علمیه قزوین درباره مصداق حقیقی جمله "این الرجبیون"، عنوان کرد: این جمله خطاب به افرادی است که اهل رجب هستند و خداوند در روز قیامت می‌فرمایند کجایند هل رجب؟ و انسان زمانی اهل رجب می‌شود که بندگی خداوند متعال را پذیرفته باشد و تمام کمالات و نعمت‌ها را از خداوند و در ارتباط با او ببیند.

وی با بیان اینکه ایمان قلبی و پذیرش واقعی بندگی خداوند در ماه رجب می‌تواند انسان را در گروه این الرجبیون قرار دهد، گفت: ماه رجب نقطه وصلی میان خداوند و بندگان است که می تواند دریچه‌هایی از بندگی از خلوص را برای مؤمنین باز کند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 438670
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *