۰

حرف آخر را در جمهوری اسلامی ولی‌فقیه می‌زند / تمام مشکلات کشور به‌دلیل عدم مهارت آموزی است

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: مهارت آموزی مبلغین مسئله ای جدی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
حرف آخر را در جمهوری اسلامی ولی‌فقیه می‌زند / تمام مشکلات کشور به‌دلیل عدم مهارت آموزی است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور چهارصد نفر از ائمه جماعات مساجد تهران در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: مبلغین نقش مهمی در جامعه دارند و لذا باید در سخنرانی های خود، طوری صحبت کنند که فهمش برای عوام مردم راحت باشد و همچنین خواص جامعه نیز بپسندند.
وی افزود: مبلغان ماهر باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و هر مطلبی که بیان می‌کنند باید بر چهار اصل واجبات، مستحبات، برطرف کردن مشکلات اجتماعی و برطرف  شدن مشکلات فردی استوار باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه شغل رسول خدا(ص) تبلیغ بود، ادامه داد:  تبلیغ دین خدا عبادت است و لذا مبلغان باید در امر تبلیغ مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند دین را به بهترین شکل در اقصی نقاط جهان گسترش دهند.
قرائتی با تاکید بر اهمیت محتوای سخنرانی، بیان کرد:  محور تمام تبلیغات و سخنرانی ها باید از مباحث قرآنی باشد، چنانچه امام راحل نیز به محور قرآنی خطبه ها دقت نظر داشتند. 
وی در ادامه اظهار داشت: در همه کشورها اختلاف نظر وجود دارد  و باید یک نفر به عنوان فصل الخطاب به بحث ها پایان بدهد که در جمهوری اسلامی حرف آخر را ولی فقیه می زند. 
معلم اخلاق با بیان اینکه تقلید به معنی رجوع به نسخه دکتر(مجتهد) است، گفت: همه مراجع نیز باید حرف امام خامنه ای را در رأس امور خود قرار بدهند. 
 قرائتی با بیان اینکه تمام مشکلات کشور به دلیل عدم مهارت آموزی است، تصریح کرد: روحانیون ما و همچنین دیپلم ها و حتی لیسانسه ها هیچ مهارتی ندارند و به همین دلیل است که وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند تولید اشتغال؛ هیچ اقدامی صورت نمی گیرد زیرا کسی مهارت کافی برای تولید اشتغال ندارد. 
وی گفت: کسی که مهارت ندارد، کار ندارد. کسی که کار ندارد، پول ندارد. کسی که پول ندارد، همسر ندارد. کسی که همسر ندارد، مسکن ندارد و در نتیجه عدم مهارت منجر به اعتیاد و سایر معضلات و مفاسد می شود. 
مفسر قرآن کریم بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی همه دم از اشتغال می زدند، در حالی که باید توجه کنند که اشتغال در سایه مهارت ایجاد می شود و برای اینکار لازم است مهارت آموزی در برنامه های دانشگاهها و حوزه های علمیه قرار بگیرد. 
قرائتی گفت: حوزه های علمیه، یک حجت الاسلام تولید می کنند که هیچ مهارتی ندارد و به همین دلیل است که تعداد شما تا سال بعد هیچ افزایشی نخواهد داشت ولی تعداد معتادین در یک سال دوبرابر می شود. 
وی با بیان اینکه با برگزاری سالی یک جلسه، مشکل تبلیغ حل نمی شود، تاکید کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه اقدامی برای مهارت آموزی انجام ندهند، خود شما در روزهای تعطیل نسبت به یادگیری یک حرفه و مهارت اقدام کنید.
رئیس ستاد اقامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری مهارت آموزی مبلغین را مسئله جدی و حتمی عنوان کرده و نسبت به اقدام آن از سوی شورای عالی و رؤسای حوزه علمیه تاکید کرده‌اند. 
 
 

 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 438937
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *