۰

اعتراض به سند 2030 مصداق بارز نهی از منکر/ نهی از منکر کاری گروهی است

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه تهران بزرگ تاکید کرد: هر فرد در نهی از منکر باید انزجار خود را نشان بدهد و سند2030 یکی از مصادیق منکر است زیرا با مبانی علوی و نبوی ما سازگاری ندارد و همه باید اعتراض خود را در مورد اجرایی شدن آن به مراجع قانونی اعلام کنند.
اعتراض به سند 2030 مصداق بارز نهی از منکر/ نهی از منکر کاری گروهی است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از «بسیج زنان کشور»؛ جلسه دوم کلاس «نور مبین» با موضوع بررسی آیات قرآن در مورد دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان کشور و با سخنرانی ناهید دمیرچی، مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، به مناسبت ماه مبارک رمضان در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.
دمیرچی با اشاره به آیه 110 سوره مبارکه آل عمران، در بیان مفهوم و ضرورت اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: لازم است که آمرین به معروف ابتدا خود معروف را بشناسند و بتوانند به درستی از آن دفاع کنند و بر این اساس می توانند از شرع، عقل و عرف متشرع برای شناخت امورات بهره ببرند.
وی افزود: در آیه 104 سوره مبارکه آل عمران دومین شرط بعد از شناخت این است که فرد اصرار به گناه داشته باشد، زیرا زمانی فرد گناهی را انجام می دهد اما تکرار نمی کند، پس سریع آن را بیان نکنید، مگر اینکه بر آن مداومت داشته باشد؛ در واقع امر به معروف و نهی از منکر 2 خصلت خداست پس اگر کسی بخواهد به خدا وصل شود باید این صفات در او پدیدار شود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص)، با اشاره به آیه «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ» گفت: در ترجمه این بخش از آیه شریفه آمده است باید از شما امتی(گروهی) قرار گیرند که مردم را به سمت نیکی دعوت کنند یعنی باید کار به صورت گروهی انجام شود و نسبت به مفاسد جامعه و زمان اقدام شود، درواقع برچیدن منکرها و ایجاد فضایل کار گروهی می طلبد.
وی ادامه داد: در مورد انجام کار در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد، برخی از مراجع تقلید معتقدند که انجام این کار واجب کفایی است یعنی اگر گروهی تشکیل شد، دیگر از دوش بقیه انجام فریضه برداشته می شود، در حالیکه برخی از مراجع تقلید از جمله رهبر معظم انقلاب این دو فریضه را واجب عینی می دانند که مانند نماز و روزه با انجام دادن دیگران، هیچ وقت تکلیف انجام آن از روی دوش انسان ساقط نمی شود، و بر مکلفان ایشان واجب است که اگر حسنه یا منکری را در جامعه مشاهده کردند علاوه بر تشکیل گروه،  به صورت فردی نیز نسبت به آن عکس العمل نشان بدهند.
دمیرچی تاکید کرد: در ادامه آیه 104 سوره مبارکه آل عمران آمده است که اگر این فریضه ها به صورت دسته جمعی انجام شود «َأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» همانا آنان رستگار می شوند.
وی در پاسخ به این شبهه که برخی می گویند ما خواهان آزادی هستیم و نهی از منکر آزادی ما را تحت الشعاع قرار می دهد، گفت: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و لازم است که مقرراتی بر آن حاکم باشد، مانند قواعدی که در رانندگی وجود دارد و راننده نباید از چراغ قرمز رد شود و باید به قوانین احترام بگذارد، فریضه نهی از منکر نیز باید در جامعه اسلامی پیاده شود.
این استاد حوزه افزود: در پاسخ به این شبهه، پیامبر اکرم(ص) فرمودند مثال این افراد، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می گیرد، به سوراخ کردن جایگاه خویش می پردازد. اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می کند و یک باره همگی غرق می شوند؛ بنابراین در مقابل منکر نباید بی تفاوت بود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان این که نهی از منکر 3 مرحله دارد، گفت: هر فرد انزجار خود را به زبان، قلب و رفتار باید نشان بدهد و سند2030 یکی از این موارد است که با مبانی علوی و نبوی ما سازگاری ندارد و مخالف نص صریح قرآن کریم است، به طور مثال در مورد خانواده نظراتی دارد که آیت الله مکارم شیرازی به خوبی به تفسیر آن پرداختند، اهمیت به خانواده بسیار مهم و خوب است اما از نظر آن ها، همجنس گرایان که رابطه مرد و مرد و زن با زن برقرار می شود نیز خانواده نام دارد در حالیکه در مبانی دینی، نبوی و علوی ما این روابط خانواده نام نمی گیرد.
وی تاکید کرد: به صورت صریح قرآن کریم بیان می کند که قومی در زمان حضرت لوط وجود داشتند که به لواط مشغول بودند و دچار عذاب الهی شدند، پس ما این مورد را اصلا نمی پذیریم و این روابط را در چارچوب یک خانواده قبول نداریم، مشکل دیگر این است که در این سند برای تن فروشی به عنوان یک شغل حقوق قائل هستند حال آنکه ما آن را زنا می دانیم.
دمیرچی ادامه داد: واجب است که ما در این مورد مداومت کنیم و به ناظر و بازرسی که باید در امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، عکس العمل نشان بدهیم؛ در مورد سند 2030، ناظرین ما مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مسئولین در صدا و سیما، ریاست جمهوری، بازرسین وزارت کشور، وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب، هستند که بر تک تک ما لازم است که اعتراض خود را در خصوص اجرای سند 2030 به دفاتر مراجع و همچنین رسانه ها و وزارت خانه های مرتبط با سند اعلام کنیم.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص) در پایان نیز گفت: این ماه فرصت بسیار مناسبی برای کسب فضایل اخلاقی است، دهه اول آن رحمت، دهه دوم مغفرت و دهه سوم دهه اجابت است و با استغفار می توان دل را بیش از پیش آماده دریافت رحمت الهی کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 439143
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *