۰

وقتی میهمان نامبارک اسراف در ماه مبارک رمضان رخنه می کند

متاسفانه در ماه مبارک رمضان شاهد رخنه کردن میهمان نامبارکی به نام اسراف در این ماه مبارک هستیم چرا که اسراف در ماه رمضان در آب آشامیدنی، برق و تنقلات بالاتر از دیگر ایام سال است.
وقتی میهمان نامبارک اسراف در ماه مبارک رمضان رخنه می کند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از سپاس؛ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصتی است تا بتوانیم به خداوند متعال نزدیک تر شویم چرا که ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند.
برای گرفتن روزه باید تمام اعمال و رفتار ما و به طور کل تمامی بدن ما روزه باشد و باید سعی می کنیم با کنترل خواسته‌های خود تزکیه نفس را تمرین و ملکه کنیم.
یکی از سنت های خوبی که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج است و ریشه در ایمان مردم دارد افطاری دادن است و ثواب افطاری دادن به فرموده امام صادق (ع) کسی که مؤمنی را افطاری دهد، کفاره یک سال گناه او شمرده می شود؛  و کسی که دو مؤمن را افطاری دهد، بر خداوند است که او را وارد بهشت سازد.
در این ضیافت ها نباید از تجملات استفاده شود و افطاری های مفصل داد چرا که هدف از افطاری دادن صرفا سیر کردن و اطعام دادن نیست چرا که با کمترین هزینه و غذای ساده می توان افطار داد و همانطور که حضرت رسول(ص) نمی گویند که افطاری مفصلی بدهید بلکه منظور ایشان این است که ولو با یک خرما، لذت افطاری دادن، سخاوت داشتن و بخشنده بودن را در خودتان ایجاد کنید.

این روزها در خانه و خانواده ها شاهد تجمل گرایی هستیم و این تجملاتی بودن و اسراف در استفاده از نعمت های الهی و امکاناتی که در اختیارمان قرار دارد به افطاری های ماه مبارک رمضان سرایت کرده است.
متاسفانه در ماه مبارک رمضان شاهد رخنه کردن میهمان نامبارکی به نام اسراف در این ماه مبارک هستیم چرا که اسراف در ماه رمضان در آب آشامیدنی، برق و تنقلات بالاتر از دیگر ایام سال است به طوری که وقتی سطل های زباله را که بعد از افطار و سحر نگاه می کنیم می بینیم که پر از مواد خوراکی است، این اتفاق به این دلیل می افتد که میزبان به عنوان مثال برای بیست نفر تدارک دیده و میهمانان چون در طول روز، روزه هستند و موقع افطار نمی توانند تا آخر غذایشان را مصرف کنند، در حالی که به اندازه ده نفر هم غذا مصرف نشده است و گناه این اسراف بیش از ثواب آن است.
ماه رمضان ماهی است که انسان میتواند در آن صرفه جویی را تمرین کند، هم در مصارف خوردنی،اشامیدنی و هم در مصارف دیگر؛ در این ماه که ماه آمرزش گناهان و ماه بندگی است باید دید چه چیزهایی موجبات خشنودی خدا را فراهم می کند و آنچه موجب غضب او است،ترک شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 439158
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *