۰

ایمان خدیجه(س) به اسلام نشان از تقوا و پاکی پیامبر(ص) دارد

یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه نخستین فردی که به حضرت محمد(ص) ایمان آورده است حضرت خدیجه(س) بوده است نشان می‌دهد که در خانواده جز تقوا و پاکی از پیامبر اسلام(ص) چیزی مشاهده نکرده است در غیر این صورت اگر از او چیزی دیده بود که با مقام رسالت سازگار نبود به آئین او ایمان نمی‌آورد.
ایمان خدیجه(س) به اسلام نشان از تقوا و پاکی پیامبر(ص) دارد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت ابراز داشت:  جهان بشریت چهار زن پرافتخار دارد که دو نفر آن از امت‌های پیشین و دو نفر دیگر متعلق به امت اسلامی هستند.
وی ادامه داد: حضرت آسیه(س) همسر فرعون و حضرت مریم(س) مادر حضرت عیسی(ع) زنان پرافتخاری هستند که از امت‌های پیش از اسلام هستند و نام آنان نیز در کتاب قرآن آمده است.
این مرجع تقلید افزود: حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) و همچنین دختر پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه(س) دو زن پرافتخار دیگر هستند که امت اسلامی هستند.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه برای شناخت بهتر حضرت خدیجه(س) بهتر است به احادیث پیامبر(ص) رجوع کرد چرا که ایشان بهتر می‌توانند همسر خود را توصیف کنند افزود: حضرت خدیجه(س) که رحلت فرمودند پیامبر(ص) در مجالس و مراسم‌های مختلف، به همسر خود یعنی حضرت خدیجه(س) ابراز علاقه می‌کردند.
وی اضافه کرد: از پیامبر(ص) سؤال ‌شد که دلیل این‌ همه اظهار علاقه چیست؟ پیامبر(ص) پاسخ داد:« خدیجه(س) تنها زنی بود که زمانی که مردم مرا تکذیب کردند او به من ایمان آورد، برای پیشرفت دین خدا مرا کمک کرد و ثروتی که داشت را در اختیار من نهاد و در راستای پیشرفت آیین اسلام، خداوند به من امر کرده است که بشارت بهشت به خدیجه(س) بدهم.»
این مرجع تقلید بیان داشت: بر اساس روایات پس از بازگشت پیامبر(ص) از غار حرا، وقتی جریان نزول جبرئیل را برای حضرت خدیجه(س) تعریف می‌کنند، حضرت خدیجه(س) سریع به آیین حضرت محمد(ص) ایمان می‌آورد و در حقیقت حضرت خدیجه(س) نخستین فردی است که به پیامبر(ص) ایمان آورده است و امام علی(ع) بعد از خدیجه(س) به پیامبر(ص) ایمان می‌آورد.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه چون نخستین نفر همسر پیامبر(ص) به ایشان ایمان آورده است نشان می‌دهد که بیت پیامبر(ص) بیت طهارت و تقوا بوده است عنوان داشت: شرق‌شناسان نوشته‌اند اینکه نخستین فردی که به حضرت محمد(ص) ایمان آورده است حضرت خدیجه(س) همسر ایشان بوده است نشان می‌دهد که در خانواده جز تقوا و پاکی از پیامبر اسلام(ص) چیزی مشاهده نکرده است در غیر این صورت اگر از او چیزی دیده بود که با مقام رسالت سازگار نبود به آئین او ایمان نمی‌آورد.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) همیشه به حضرت خدیجه(س) اظهار علاقه می‌کرد گفت: در عروسی حضرت زهرا(س) که زن‌ها شعر می‌خواندند و در یک بیت آن نام خدیجه(س) را آوردند رسول خدا(ص) با شنیدن کلمه خدیجه از زبان آن زنان اشک ریخت؛ رابطه نیک بین پیامبر(ص) و همسرش برای ما الگو است.
این مرجع تقلید اذعان داشت: پیامبر(ص) اجیر حضرت خدیجه(س) نبوده بلکه به شکل مضاربه با ایشان همکاری داشته است.
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: یعقوبی یکی از تاریخ نویسان بزرگ اسلام گفته است:« هرگز پیامبر(ص) اجیر خدیجه(س) نبوده»، مورخ دیگری نیز گفته است کسانی که از طرف حضرت خدیجه(س) هر سال تجارت می‌رفتند اجیر نبودند بلکه مضاربه داشته‌اند به این صورت که اجناسی را می‌فروختند و سود حاصل بین عامل و مالک تقسیم می‌شده است.
وی اضافه کرد: انجام مضاربه در اسلام تأکید شده است، توصیه می‌کنم آقایانی که اموالی دارند مضاربه کنند البته مضاربه جدی نه صوری؛ یعنی اگر سود بخشید هر دو نفع ببرند و اگر ضرری حاصل شد بر صاحب مال است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: حضرت ابوطالب به پیامبر(ص) پیشنهاد ازدواج با خدیجه را داد ولی چون پیامبر(ص) دارای چنین خلقی نبود که بگوید، حضرت خدیجه(س) که متوجه شد ابوطالب چنین پیشنهادی داده است خود این مسئله را مطرح کرد.
 
 
/انتهای پیام
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 439479
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *