۰

جهاد، لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن الهی است / ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف اردوهای جهادی در مناطق محروم است

خانم لطیفی از جمله جهادگران شاخص استان لرستان است که به صورت مداوم در اردوهای جهادی حضور پیدا می کند. او که حافظ کل قرآن کریم است، در اردوهای جهادی به عنوان مربی قرآن ایفای نقش می کند.
جهاد، لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن الهی است / ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف اردوهای جهادی در مناطق محروم است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از بسیج سازندگی، حافظان و قاریان قرآن کریم از جمله افرادی هستند که در اردوهای جهادی حضور حضور فعال دارند؛ همچنان که آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم یکی از برنامه های فرهنگی ثابت اغلب گروه های جهادی است.

خانم لطیفی از جمله جهادگران شاخص استان لرستان است که به صورت مداوم در اردوهای جهادی حضور پیدا می کند. او که حافظ کل قرآن کریم است، در اردوهای جهادی به عنوان مربی قرآن ایفای نقش می کند.

خانم لطیفی درباره حضور در اردوهای جهادی می گوید:«اکثر قریب به اتفاق اردوهای گروه جهادی شهید همدانی در روستاهای محروم استان لرستان برگزار شده است. در ایام نوروز سال 96 با 100 عضو جهادی در روستای حاجی آباد شهرستان دلفان حضور یافتیم و در عرصه های عمرانی، کشاورزی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و دامپزشکی خدمت رسانی کردیم.»

او می افزاید: «در عرصه اقتصاد مقاومتی به همت جهادگران گروه کارگاه تولید علوفه هیدروپونیک راه اندازی شد و در ضمن کشاورزان آموزش هایی داده شد که بتوانند در محصولات بیشتری برداشت کنند».

حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه شرکت در جهاد، سفارش شده قرآن کریم است، می افزاید: «اردوی جهادی، ترکیبی زیبا از دو مفهوم ارزشمند هجرت و جهاد است. در قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم السلام به این دو مفهوم ارزشمند توجه ویژه‌ای شده تا جایی که در 8 آیه از آیات قرآن کریم، واژه جهاد و مهاجرت در کنار هم آورده شده است».

این فعال جهادی خاطر نشان می کند: «درفضیلت مجاهدان و مهاجران از سایرین به دو آیه اشاره می شود. اولین آیه فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَی الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً وَ آیه بعدی مَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمً است. در آیه اول فضیلت و برتری مجاهدین بر کسانی که در خانه نشسته و در شهر مانده‌اند بیان می شود و در آیه دوم بیان می فرماید که اگر کسی که به عنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبرش از خانه بیرون رود و بمیرد (اگر ابتدای هجرتش هم باشد، به مقصد هم نرسیده باشد) خداوند پاداشش را می‌دهد. این مطلب از جمله وقع اجره علی الله به خوبی فهمیده می‌شود، همین که قدم اول را بردارد اجرش با خداست و در اصل جهادگران با خدا معامله می کنند».

حافظ کل قرآن کریم، اظهار می کند: «اردوی های جهادی گروه شهید همدانی در بخش های عمرانی، بهداشت و درمان و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام می‌پذیرد و دانشجویان متناسب با رشته خود در مناطق محروم به فعالیت می پردازند. بخش قرآنی و فرهنگی اردوی جهادی در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت (ع) و حضور و مشارکت نیرو های قرآنی جهت خدمت رسانی در مناطق محروم و انسجام و سازماندهی آن‌ها برای کمک به محرومان و مستمندان تشکیل شده است».

لطیفی می افزاید: «همسو کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های اردوهای جهادی مبتنی بر آموزه‌ها و تعالیم قرآن کریم و سیرۀ اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ قرآنی در اردوهای جهادی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه قرآنی در اردوهای جهادی، زمینه سازی جهت آشنایی عملی جامعۀ قرآنی با فرهنگ روحیۀ جهادی، ایثارگری و خدمت رسانی و محقق نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره گسترش فرهنگ قرآنی در جامعۀ اسلامی و ترویج سبک زندگی قرآنی از اهداف اردوهای فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم است».

فعال جهادی قرآنی گفت: «در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه، می‌کوشند که خود را نیز ساخته و رضایت الهی را کسب کنند».

حافظ قرآن کریم در پایان افزود: حضرت امیر، علی علیه السلام می فرمایند: «پس از ستایش پروردگار، جهاد در راه خدا، دری از درهای بهشت است، که خدا آن را به روی دوستان خصوصی خود گشوده است. جهاد، لباس تقوا و زره محکم و سپر مطمئن خداوند است، کسی که جهاد را ناخوشایند دانسته و ترک کند، خدا لباس ذلّت و خواری بر او می‏پوشاند، و دچار بلا و مصیبت می‏شود و کوچک و ذلیل می‏شود، دل او در پرده گمراهی مانده و حق از او روی می‏گرداند، به جهت ترک جهاد، به خواری محکوم شده و از عدالت محروم است».
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 439507
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *